Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

3 Temmuz 2010 Cumartesi

Panzerler Tam Gaz: Arjantin-Almanya


Almanya, İngiltere’den sonra Arjantin'e de 4 gol atarak yarı finale çıktı ve aslında oynadığı oyunla finali hak ettiğini gösterdi herkese. Almanya’nın oynadığı futbola kim ne diyebilir ki? Oturmuş bir sistem ve bu sistem için doğru seçilmiş oyuncular. Sisteminizin olması her zaman işe yaramaz, önemli olan bu sistemi uygulayabilecek özellikte oyuncularınızın olması gerekir. Almanya’nın kadrosu da bu derinliğe sahip. Khedira, Müller, Mesut, Boateng, Schweischtager gibi oyuncular Löw'ün sisteminin kilit oyuncuları. Maçı koparan ikinci golde Almanya tamamen top çevirirken Khedira'nın aniden içeriye kat etmesiyle bir verkaç yaptılar ve gol geldi.

Arjantin için ise söyleyebilecek fazla bir şey yok. Kupa öncesi Arjantin analizimde Arjantin'in özellikle top yapan orta sahalara karşı oldukça zorlanacağını söylemiştim. Bunu da Cambiasso,Lucho ve Zanetti gibi oyuncuların olmamasına bağlamıştım."Ben demiştim" edebiyatını sevmem ama bunu söyleyen sadece ben değilim.Maradona'nın bunu görememiş olması bugün Arjantin'in sonunu hazırladı.Tüm umutlarını Messi'nin ayaklarına bağlamış bir Arjantin'in takım oyunuyla karşılaştığında ne hale düştüğünü izlemiş olduk.Evet dünyanın en formda oyuncusu Messi olabilir ancak Almanya'nın defansında küme düşen Hertha Berlin'in defans oyuncusu Freidrich'in olması takım oyununu kimin oynadığını ve kimin doğru oyuncuları milli takıma seçtiğini açıkça gösterdi.Mesut ise her gün futbolunun üzerine koyarak devam ediyor.Önü çok açık.

Sonuç olarak Almanya takımı üst üste İngiltere ve Arjantin'e 4'er gol atarak rakipleri gibi tesadüfen kazanmadığını gösterdi ve finali hak etti benim için. Söyleyeceğim tek şey: "Yürüyedur Almanya"

Burak Kereci

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails