Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

23 Mart 2010 Salı

2010'da İlk Düello..



Paris-Nice zaferinin ardından Alberto Contador yarış programında iki önemli değişiklik yaptı. The Volta a Catalonia ve The Vuelta a Pais Vasco yarışlarından vazgeçerek bunların yerine The Criterium International ve The Vuelta a Castilla y Leon yarışlarını programına aldı.




Bu iki değişikliğin yanı sıra Alberto aynı zamanda 21 Nisan’da Fleche-Wallonne ve 25 Nisan’da Liège - Bastogne - Liège klasiklerinde de yarışacağını doğruladı.



Takvim’de yaptığı bu değişikliklerin nedenini ise “şu ana kadar yaptığım yarışlarda iyi neticeler aldım , hem kendim hem de takımım için daha az yorucu yarışlarda bulunmak istiyorum , hazırlıklarım şu aşamada çok iyi ilerliyor ve herşey yolunda giderken kendimi tehlikeye atmak istemiyorum , ayrıca büyük tur’da yarışacak isimlerle yarışmak istiyorum”olarak açıkladı.



Criterium International tercihinin nedeni sorulduğunda buna “benim yarış karakterlerime uygun prestijli bir yarış” şeklinde bir cevap verdi.



Criterium International için ayrı bir parantez açmak gerekir ; çünkü Alberto Contador bu yarışta kendi takviminde yaptığı bu değişiklik sonrasında geçen yıldan takım arkadaşı ve aynı zamanda rakibi Lance Armstrong’la 2010 yılında ilk kez karşı karşıya gelecek.Bir anlamda bu buluşma ikilinin 2010 yılındaki ilk düellosu olacak.



Marca gazetesinin Lance Armstrong’a sorduğu “Contador Lance’den korkmalı mı” sorusunu Lance şöyle cevaplamıştı; “Ben Contador’un yerinde olsam Lance’den korkmazdım , o çok özel bir zekaya sahip ve uyandığı andan itibaren aklında hep bisiklet var işte önemli olan da budur.”



Bu yılın daha kavgasız gürültüsüz geçmesini umduğu söyleyen Lance Armstrong’un asıl hedefi hiç şüphesiz daha iyi bir form yakalayıp Tour de France’ı kazanmak (tabii Contador’dan izin çıkarsa..)



Tour de France öncesi yarış kazanmak istediğini söyleyen Lance Armstrong’un dileği bakalım Alberto Contador’la karşı karşıya geleceği Criterium International’da gerçeğe dönüşecek mi..



Bir dağlık , bir düz ve bir zamana karşısı olan toplamda 300 km’lik Fransa’nın Korsika adasındaki Criterium International (27-28 Mart) öyle görünüyor ki bisikletseverler tarafından merakla beklenecektir.

Yazan: Ahmet Altuntaş

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails