Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

28 Ekim 2010 Perşembe

Efes Pilsen Valencia'ya Ağır Geldi




       İstanbul'un delinen gökyüzü şu son günlerde dışarı çıkmak zorunda olan herkesi ayrım yapmadan sırılsıklam ediyor..İşte maç günü de böyle günlerden biriydi ve o havada ıslanmayı,üşümeyi göze alarak maça gelen tüm basketbolseverlere teşekkür etmek gerekiyor diye düşünüyorum..Aslında maça giderken bu havada en fazla gelse gelse 1000 seyirci falan gelir diye düşünüyordum ki bir de baktım salonun yarısı dolu..Yani yaklaşık 8000 seyirci vardı..Fakat bu seyirciler o büyük salonda dağınık bir şekilde oturdukları için tam bir atmosfer ve baskı malesef yaratılamadı..Bundan sonrası için yapılabilecek şey Sinan Erdem'in üst katlarına seyirci almayarak tüm seyircileri belli tribünlerde toplamak olmalıdır..Zira 15 bin seyircinin gelmesini beklediğimiz maç en azından şu anda pek yok..Belki Panathinaikos maçında dolabilir diyorum o kadar..

       Maçtan önce Valencia kadrosuna baktığımda kadronun dengesiz ama potansiyelli oyunculardan kurulu olduğunu görmem yine en iyi performanslarını bize karşı mı gösterecekler acaba diye düşünmeme sebep oldu..Fakat o dengesiz performansları bu sefer ters tepti ve Efes Pilsen'e yaradı..Özellikle 3.çeyrekte sarsılan özgüvenleri ve acele atışlarıyla Valencia'lı oyuncular şut sokmakta çok zorlandılar..Zaten o andan itibaren de karşılaşma Efes Pilsen lehine döndü ve bir daha da değişmedi bu durum..Zaten bu tür maçları 10 sayıdan aşşağı kazanmazsanız evinizde ilerleyen turlarda pek de şansınız kalmıyor..

       Efes Pilsen'de iyi giden şeylere birazdan değineceğim fakat öncesinde önemli bir noktaya yine parmak basmak istiyorum..O da pota altında rakip uzunlarla çarpışacak fizikte ve güçte bir pivot eksikliği..Tabii ki bu adam bence Kasun olmalıydı..Kasun'un yerine alınan Roberts kötü oyuncu değil fakat şu anda Efes'in ihtiyacı olan fizikte ve özellikte bir oyuncu değil..Zira maçın başlarında Javtokas'a indirilen her top tıkır tıkır basket oluyordu..Hani vardır ya mahallede ikiye iki maç yaparsınız ve mahallenin uzun abisi vardır pota altından durmadan uzun boyunu kullanarak basit sayılar atar işte tıpkı Javtokas da Roberts'ın üzerinden o şekilde sayılar buldu..Roberts suçludur demiyorum elinden gelen bu boyu ve oyuncu özellikleri bakımından..Vujcic her ne kadar sert bir pivot olmasa da fiziki yapısı itibariyle ve oyun zekası sayesinde rakibe aldırdığı fauller ile bu pota altındaki ezilmemize bir nebze olsun dur diyebildi...Ben bu takımı oluşturmuş olsaydım şöyle yapardım

1-Ersin Dağlı yerine Ermal Kurtoğlu'nu takımda tutardım ki Ermal her açıdan Ersin Dağlı'dan çok daha etkili bir oyuncu..Ermal'i Ersin'den ayıran bir çok olumlu yön varken ben Ersin'in Ermal'den artısını pek göremiyorum..Yani Ermal ayakları yavas diye hep eleştirildi ve takımdan ayrıldı fakat Ersin'in ayakları Ermal'den hızlı falan değil..Euroleague'de yıllardır oynayan ve çok tecrübeli bir Ermal ile ilk kez Euroleague'de sahaya çıkan Ersin arasındaki farkın da sanırım söylenmesine bile gerek yok..

2-Roberts'ın yerine Kasun'u takımda tutardım..Uzun uzun anlatmama gerek yok bir alttaki yazımda Kasun'un neden takımda tutulması gerektiğini uzun uzun anlatmıştım..

3-Kesinlikle oyun kurucu olarak Mcntyre'ı alırdım ki transfer döneminde Efes'e geldi gelecek diye çok konuşuldu..Kerem Tunçeri'yi takımın ikinci gardı konumunda oynatırdım..Daha önceki yazılarımdan birinde Wisnievski ile ilgili olumlu görüşlerim olmuştu fakat o görüşlerimi iyi değerlendirmek lazım..Eğer Mcntyre'ı alabiliyorsan o zaman lafım olmaz..Fakat şu anda eldeki gard öyle yada böyle Wisnievski ve bu oyuncunun yaptığı iyi şeyler var Efes Pilsen de bu özelliklerden faydalanmalı..Özellikle benim düşüncem final serisinde Ukic savunmasında veya Preldzic savunmasında muhakkak kullanılmalıdır..

       Aslında yapacak olsam daha çok şey yaparım tabi mesela Siskauskas'ı falan alırdım Rakocevic'in yerine ama yazdığım maddeler gerçekci ve olabilirlik ve yapılabilirlik oranı çok yüksek maddelerdir..Dün aksam Efes Pilsen'de benim her zaman en has adamım olan Bootsy Thornton şov vardı resmen..Umuyorum ki Euroleague'de bu haftanın MVP'si seçilir..Her şeyi yaptı Thornton..Sayı attı,sorumluluk aldı,ribaund çekti,top çaldı,savunmada savaştı vsvs..Thornton'ın bir çok sevdiğim yönleri var fakat en sevdiğim yönü kesinlikle fiziksel mücadeleden ve temasdan kaçmaması ve sert bir erkek gibi basketbol oynamasıdır..Yeri geldiğinde de Efes Pilsen'de yıllardır eksik olan  kavga edip itişip kakışacak oyuncu özelliği de Thornton'da var..Her takıma bir Thornton lazım..Vujcic eğer 15 santim falan kısa olsaydı bu oyun zekası ve pas yeteneğiyle sanırım Avrupa'nın bir numaralı gardı olurdu..Etrafındaki oyuncuların doğru zamanda doğru yerlere haraketlenmesi lazım ve uygun boş alanlarda mevzilenmeleri lazım ki Vujcic'in bu pasları,saha görüşü ve basketbol zekası işe yarasın..Dün akşam bu uyumu pekala ilk maç olmasına rağmen sahada gördük..Umarım bir sakatlık veya başka sorun yaşanmaz da Vujcic Efes Pilsen'e faydalı olur..Bundan yıllar önce 98-99 sezonunda o sezonun Final 4 MVP'si Zoran Saviç alınmıştı fakat sakatlıklar ve uyumsuzluk sorunları nedeniyle Saviç büyük mü büyük bir hayal kırıklığı olarak Efes Pilsen tarihindeki yerini almıştı..Tahtaya vuruyorum Vujcic için böyle bir şey yaşanmasın...Üçlük çizgisinin geriye alınması zaten topu çembere zor yetiştiren Rakocevic için hiç de iyi olmadı..Çünkü bu uzaklıktan topu çembere yetiştiremiyor..Ancak boş ve rahatsız edilmediği pozisyonlarda  çembere yetiştiriyor ki zaten o topları da sayıya çeviriyor..Çok kötü oynadı,yine batırıyor dedik ama bir de baktık sahanın en skorer adamı 20 sayı atmış:)) Ne diyelim artık..Eğer yaş sorunu olmasa Charles Smith'i bu takımda Rakocevic'in yerine oynatırdım..Yaş sorunu da gerçi yok Smith'in çünkü o ihtiyar delikanlı biliyorsunuz:))

UFUK ÇAĞDAŞ ERDEM

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Burcu

Adsız dedi ki...

Thanks for your marvelous posting! I really enjoyed reading it,
you can be a great author.I will be sure to bookmark your blog
and will come back later on. I want to encourage you
to ultimately continue your great work, have a nice morning!


Here is my web page: mackinnon

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails