Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

6 Ekim 2009 Salı

Takım Ruhu


Lance Armstrong yaptığı açıklamalarında teke tek kaldığında Alberto Contador’u yenmenin ne kadar zor olduğunu kabul ediyor , aynı zamanda Lance bunu gerçekleştirebilmek için iyi bir takıma sahip olmanın gerekliliğinin de çok farkında.Gelecek yıl Team RadioShack’de Andreas Klöden’in ve Levi Leipheimer’ın yer alacak olması da bu düşüncesinin bir işareti.
Fransız dergisi Velo’ya verdiği röportajda Lance Armstrong şunları söyledi; ″Tek başıma mücadele ederek Alberto’yu geçmem çok zor.Bunu başarmak için takımda lider sayısı çok olmalı. Levi (Leipheimer), (Andreas) Klöden, (Haimar) Zubeldia ve benim takıma birlikte liderlik etmemiz lazım.″
Armstrong’un saydığı bu isimler bu yıl Astana takımından takım arkadaşlarıydı.Önümüzdeki yıl başka bir takımla (Team RadioShack) yine birlikte aynı takım içinde pedal çevirecekler.

Lance Armstrong’la Alberto Contador’un aynı takım içinde rakip gibi görülmelerine neden olan Tour de France’ın 3. etabını hatırlayalım: Bitime 32 km kala ana gurubun önünde atak yapan Team Columbia-HTC’nin çektiği 27 kişilik vagonun içinde Contador yer almazken Armstrong oradaydı ve tahmin edin yanında kim vardı? Tabii ki Lance’in sadık takım arkadaşları Yaroslav Popovych ve Haimar Zubeldia. Lance’in direktifleriyle bu ikili kaçan gruba sürekli tempo vererek ana grupla mesafenin açılmasına yardımcı oldular.Yarış sonuçlandığında Contador 41 saniye Armstrong’un gerisine düşmüş, Armstrong Genel Klasman’da Contador’un önüne geçmişti.
Bu olayla ilgili Armstong şunları söyledi; ″Yarışma’yı hissedenler yarışabilirler.Büyük Tur’da yarışmak böyle olur.O akşam Alberto kızgındı.Benim yaptığım şeye değil kendi yaptığına kızmıştı.″
Lance Armstong’un kadim dostu ve tüm zamanlar takım arkadaşı Levi Leipheimer ise yeni takımlarıyla ilgili şunları söylüyor; ″Bu oluşum büyük bir olay, büyük bir resim gibi. Çok güçlü bir takım olacağımızdan kimse kuşku duymasın. Herkes odaklanmış durumda.Benim en büyük hayranlarım takım arkadaşlarım.Bana değer veriyorlar çünkü ne kadar sıkı çalıştığımı görüyorlar.Bu çok güzel bir sinerji ; enerjinizi bitirirsiniz ve sonra tekrar elde edersiniz.″

Ne Armstrong’un 38 ne de Leipheimer’ın 36 yaşında olmaları sportif başarıları için bir engel değil. Çalışmalarını sürdüren Leipheimer en azından önümüzdeki 2 yıl içinde bir Büyük Tur’da zafer kazanmanın planlarını yapıyor. ″ Jübilemi yapmamı gerektirecek bir neden yok.Hala yarışacak yeterince vaktim ve motivasyonum var.Lance’le birlikte yarışmak daha çok mücadale etmemi sağlıyor, beni daha iyi ve daha güçlü yapıyor.Dünyanın en iyi takımındayım.Yarışlar kazanmayı ve takım arkadaşlarıma yarışlar kazandırmayı istiyorum, bu kadar erken bırakmaya niyetim yok.″
Yine hatırlayalım Armstrong köprücük kemiğini kırdıktan sonra katıldığı İtalya Turu’nda hedefinin turu kazanmak değil takım arkadaşı Levi Leipheimer’ın kazanmasına yardımcı olmak olarak açıklamıştı.
Yazan:Ahmet Altuntaş

7 yorum:

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

38 yaşında olan Armstrong'un halen en üst seviyede yarışmasına büyük saygı duymak gerekiyor.Böylesine zor bir sporda bu yaşda mücadele edebilmek gerçekten büyük iş.Takım arkadaşı için mücadele edeceğini söylemesi de büyük şampiyon egosu olmayan bir bisikletçi olduğunu da gösteriyor...

Adsız dedi ki...

aslında büyük egosu contador'la yapacagı mucadele ile ortaya cıkacak,şimdiden onu gecmenin hesaplarını yapıyor lance,şampiyon da olursa fransa turunda ben ''EN BUYUGUM'' diyip bırakacak bisikleti:)) en azından ben bole düşünüyorum:))

Adsız dedi ki...

ben de katılmıyor değilim; tabii ki "ben en büğüğüm" diyip bırakmak ii bi bitiriş olur ama adam zaten bunu 7 defa ilan etmiş; sanki daha başka bişeyler amaçlıyor gibi

Redvidigal dedi ki...

Jordan,schumaer,federer vs bu buyuk şampiyon ruhlu karakterler kaybeymeyi düşünemezler cunku şampiyon kararkterleri sonuna kadar mücadele etmeye sevk eder bu8nları,bunlar gecmişlerindeki şampiyonluklara degil mevcut durum icin ellerinden geleni yaparlar,Lance de bunlardan biri,Contador onun icin biçilmiş kaftan cunku Contador cok hırslı biri

Adsız dedi ki...

hadi bakalım öyle olsun

Redvidigal dedi ki...

öyle mi degil mi:)bisikleti yeni yeni okuyorum ilgimi cekiyo:)Özellikle lance ve contador mucadelesi:)

Adsız dedi ki...

ben de bu yaz lance ve contador mucadelesni izlemstm fransada evt ilgi ceken bi olay

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails