Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

27 Eylül 2009 Pazar

''BABA'' Vitali Klitschko


Demir yumruk Vitali dün gece öyle bir performans sergiledi ki sevene sevmeyene dosta düşmana bu adam bir başka dedirtti.Vitali,rakiplerini o kadar çaresiz bırakıyor ve o kadar maçda ağırlığını hissettiriyor ki en sonunda Arreola göz yaşlarını tutamayarak çaresizliğinin dışa vurumunu tüm dünyaya gösterdi.Her şeyden önce ''Güneş doğudan doğar'' demek ne kadar doğruysa,bir Vitali vardır bir de diğerleri demek de o kadar doğrudur.Maçın teknik analizini de yapacağım ama önce Vitali'yi sevmeyen bazı kişilere sormak gerekiyor bir boksörden daha ne bekliyorsunuz acaba?Hiç abartmıyorum Vitali Klitschko benim kan davalım bile olsa onun bu perfrormansını görünce ona hayran olurdum.
Arreola'yı tebrik ve takdir etmem gerekiyor.O kadar fazla yumruk alıp 10 raund boyunca dayanmak gerçekden her babayiğidin harcı değildir.9.raund sonunda aslında Arreola bitmişdi.Köşede antrenörünün ''Dayan 3 raund kaldı'' şeklindeki sözlerini duyduğumda Arreola'nın havlu atmak üzere olduğunu anladım.10 raund boyunca tüm dünyanın en büyük en baba boksörünün en ağır yumruklarını alıp bu kadar dayanması bile mucizeydi.Denebilir ki 2 raund daha dayansaydı en azından Vitali'ye nakavt olmayan 2 boksörden biri olma şerefini ele geçirebilirdi diyenler çıkabilir.Ama artık tükendi Arreola.En son dayanacağı yer oraya kadardı.Vücut yapısı olarak son derece yağlı ve iri olması Arreola'nın 10 raund dayanmasının en büyük sebebidir.Bu tip boksörleri kolay kolay yere düşüremezsiniz ve yıpratamazsınız.Karşılaşma başladığında daha ilk raunddan itibaren kelimelerin kifayetsiz kaldığı bir şekilde maçda ağırlığını hissettirdi Vitali...Arreola sürekli Vitali'nin üstüne giderek baskı kurma isteğindeydi.Ama üstüne gittikce yumruk aldı.Tek şansı Vitali iplere yaslandığında denk getirebileceği bir yumruk olan Arreola bunu da başaramadı.Risk taşıyan pozisyonlarda Vitali tecrübesini konuşturarak rakibine sarıldı ve uygun pozisyona geçerek maça devam etti.Vitali'nin maç boyunca Arreola'ya vurduğu''body shot'' denen vucuda yaptığı yumrukların çok önemli bir taktiğin eseri olduğunu söylemeliyim.Arreola iki elini de gard pozisyonuna geçirip çok iyi kapanarak Vitali'ye yaklaşmak istedi.Amacı Vitali'yi iplere yaslayarak oralarda bulacağı bir sert sağ ile maçı kazanmakdı.İşte Vitali,vücuda attığı yumruklarla Arrola'nın gardını düşürüp aynı anda suratına sol direk ve sağ direklerle vurarak Arreola'nın bu taktiğini suya düşürdü ve maçda üstünlüğünü pekiştirdi.Aslında bir nebze de olsa Arreola istediği bir iki tane yumruğu 4.raundda Vitali'ye isabet ettirdi.Ama o kadar sağlam bir çene ve tecrübesi var ki Vitali bana mısın demedi.
Vitali maçdan önce verdiği demeçlerde son derece iyi durumda olduğunu ve sağlık,kondisyon ve tecrübe olarak en iyi durumunda olduğunu söylemişdi.Gerçekden de tüm dünyaya bunu dün gece gösterdi.O kadar rahat ve kondüsyon olarak üst düzeydeydi ki 12 değil 24 raund bile olsa son derece rahat bir şekilde maça devam edecekdi.Çeşitli sakatlık sorunlarının olduğu Peter ve Gomez maçlarına oranla çok ama çok daha iyi bir Vitali izledik.Zaten o maçlardaki hali bile fazlasıyla yeterken bir de dün geceki performansı görünce bu adam Nirvana'ya ulaşmış demek gerekiyor.Rakipleri havlu atıyor ve pes diyor.Dün gece sol direklerini çok net ikili üçlü kombinasyonlarla kullanıp arkasından çok önemli sağları çıkarması ve bunu yüksek yüzdeyle isabet ettirmesi Arreola'yı diğer boksörlerden çok da farklı olmayan dayak yiyen boksör görüntüsüne soktu.Maç boyunca raund başına ortalama 80 yumruk atan bir Vitali izledik.Raund başına ortalama 80 yumruk demek ağır sıklet ortalamasının 34 yumruk üstünde yumruk atmak demektir.Ve bu attığı ortalama 80 yumruğu yüzde 40 oranında isabet ettirmiş Vitali.Yani ortalama raund başına 35 tane Arreola'nın yumruk alması demektir.Bu 35 yumruk alt sıkletlerde belki çok büyük bir rakamı ifade etmez ama ağır sıklette hem de yumrukları atan boksör Vitali olunca gerçekden inanılmaz bir rakam.Hele hele bu ağırsıklet ortalamasının tam 34 yumruk üstünde atan boksörün 38 yaşında olduğu gerçeğini de düşününce daha da inanılmaz bir hal alıyor.Ortalama raund başına 54 jab atan Vitali bunun yanında tüm maç boyunca sadece ve sadece 24 tane yumruk aldı Arreola'dan.
Maç sonrasında Vitali ''Şimdi 38 yaşındayım ve George Foreman'ın 45 yaşında en yaşlı ağır sıklet şampiyonu olma rekorunu kırmaya niyetim yok.Maç kolay olmadı,en iyi performansını sahaya koymalısın,Arreola da böyle yaptı,benim sağ huk yumruğumu alan bir çok rakibim kendini yerde buldu ama Arreola ayakda kaldı.''dedi.Belki 45 yaşına kadar ringlerde olmayacak Vitali ama en az 2-3 yıl daha onu izleme şansına ve şerefine nail olacağız.Bu bile benim ve benim gibi boksseverlerin mutlu olması için önemli bir sebep.Karşılaşma öncesinde esprili bir tavırla Arreola'ya ''Biliyorum ki yaşlı insanlara saygı duyuyorsun,ben yaşlı bir adamım senden 10 yaş büyüğüm,lütfen bana çok sert vurma'' demişti Vitali.Ben de buradan ihtiyar delikanlı Vitali'ye sesleniyorum ''Sen 38 değil 48 yaşına da gelsen o şampiyon karakterin,o büyük yüreğin,o inanılmaz boks yeteneklerin sayesinde her zaman senin en ''BABA'' şampiyon olacağına inancım sonsuz.''

15 yorum:

Serkan dedi ki...

ahh keşke lenox ile vitali bir maç daha yapsalar.Gerçek şampıyonu o zamn görüldük.Bu maç tarihi maç olurdu.Bunu yaparasa bir tek Don king yapar zaten.Ama zoor gibi.Lenox kaçıyoo...

Adsız dedi ki...

Bu adam inanılmaz bi adam resmen kitap gibi adam

Adsız dedi ki...

Bi boksor 10 raund boyunca nasıl 1 yumruk yiyerek macı tamamlar işte bu vitali:)yazarımızın tabiriyle BABA VİTALİ:) kariyeri boyunca boyle efsane dowüşen bi adam gormedim

Adsız dedi ki...

Evet Vıtalı baba ama onun gibi taktik ustası holyfıeld ile karşılaşmasını çok isterdim. Bu performans ile onuda devirirdi ama. Birde şu çok kollanan ingiliz lewıs kaçmasada bi kapışsalar gerçekten boks tarihine geçecek bi maç olurdu... Çağlar ERDEM

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Evander Hollyfield şu anda 46 yaşında ve halen aktif olarak boks yapıyor.Hatta en son maçında Rus devi Valuev'i tüm dünyanın gözü önünde yenmesine rağmen Rus mafyası işin içine girince hakemlerin rezalet ötesi bir kararıyla maçı kaybetmiş sayıldı.Eğer o katakulli olmasaydı halen taş gibi olan Hollyfield 4 defa ile kendinde olan ağır sıklet şampiyonu olma rekorunu 5 e çıkaracak ve aynı zamanda en yaşlı ağırsıklet şampiyonu olma rekorunu da George Foreman'ın elinden alacaktı.Belki resmi olarak gerçekleşmedi bunlar ama benim ve bir çok boksseverin gözünde Hollyfield gayri resmi de olsa tüm bunları başarmıştır.Vitali ile bir maç yapması şu anda pek olası değil.Kariyeri boyunca hep en büyük maçlara çıkan ve hiç bir rakibinden hiç bir zaman çekinmeyen ünlü lakabıyla''boksun savaşcısı'' Hollyfield her zaman saygıyla anılacaktır boks dünyasında.Vitali şu anda çevresine yaptığı açıklamalarda 3 maç daha yapıp boksu bırakmayı planladığını söylemiş.Arreola maçından sonra kendimi 25 yaşında hissediyorum dedi ama artık ıspatlayacak pek de bir şeyi kalmadı.Şimdi çok önemli bir açıklamayı burada yazıyorum tam yeri gelmişken.Maç sonrasında HBO'nun spikeri Dampsey Lennox'un eski antrenörü Emanuel Steward'a sordu..''Vitali şu anda en büyük, ıspatlayacak bir şeyi kalmadı her maçında görüyoruz ki bu adama rakip yok.Peki daha neyi istiyor neden boks yapıyor'' Steward da ''Kesinlikle Lennox'u bekliyor.Tek amacı Lennox ile bir kez daha karşılaşmak.Bana bunu yüzüme söyledi.Şu anda yaptığı maçlar veya yapacağı maçlar Vitali'yi zerre kadar ilgilendirmiyor,biliyor ki ona rakip yok ve her maçını kazanacak.Tek amacım Lennox'u bu performansımla ringe çekip bir kez daha onunla karşılaşıp gelmiş geçmiş en büyük boks maçına imza atıp en büyük olmak istiyorum diye bana söyledi.Eğer Lennox dönmezse belki Valuev'in elindeki kemeri de alıp iki kardeş olarak tüm kemerlere sahip olduktan sonra boksu bırakacağını vurguladı.Hemen burada iki kardeşin hiç bir zaman yapmayacaklarını açıkladığı maçın da gerçekleşme ihtimali biraz daha arttı.Eğer böyle bir maç olursa tarihin en kanlı ve sert maçını izleriz.Çünkü ikisi de büyük şampiyonlar ve karakterler ve kaybetmek kesinlikle ama kesinlikle istemeyeceklerdir.Karşısındaki kardeşi bile olsa'' dedi.Evet Emanuel Steward maç sonrası bu ilginç açıklamaları yaptı.Lennox bokse döner mi derseniz bence dönmez çünkü Vitali bu haliyle bir değil iki Lennox'u aynı anda devirir.Zaten Lennox'un boksu bırakma sebebi Vitali Klitschko'nun varlığı ve onu yenebileceğinin aklına girmiş olmasıdır.Bundan 6 yıl önce bu sebeple boksu bırakan birisi 6 yıl daha yaşlı olarak Vitali'nin karşısına çıkma çılgınlığını göstermeyecektir.Ama boksörler boks ile yaşarlar ve Lennox'un da dönüp tekrar en büyük benim demek için tabiri caizse yandığından eminim.Her ne olursa olsun biz büyük şampiyon Vitali'yi izlemenin keyfini çıkaralım ve bekleyelim bakalım neler olacak...

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Yazışmalarımızın tam da üstüne Hollyfield bir açıklama yaparak Vitali Klitschko ile 2010'da karşılaşıp en yaşlı ağır sıklet şampiyonu olmak istediğini belirtmiş.Boksun savaşcısı evet kariyerin boyunca hep büyük maçlara çıktın ve kimseden korkmadın ama bu sefer gerçekten yanlış bir hedef seçiyorsun.Küçük kardeş Wladimir bence daha uygun bir hedef olurdu Hollyfield için.Zaten bu maçın olacağı da bir muamma.Fakat her ne olursa olsun seneye 47 yaşında olacak bir boksörün halen buralarda mücadele edebilmesi veya buralarda mücadele edebilecek gücü ve güveni kendinde bulması takdire şayandır.47 yaşında millet torun tosun sahibi olurken Hollyfield dünyanın en zor sporlarından birinde en üst düzeyde halen rekabetin içinde olabiliyor..Alkış...

Şeref dedi ki...

Vitali, Arreola karşısında gerçekten iyi dövüştü. Şu anda onu yenebilecek bir boksör yok. Hatta zorlayabilecek boksör yok. Ağırsıklet boks adeta kendi fetret devrini yaşıyor..
Lennox maçına gelirsek:Lennox ve Vitali maç yaptıklarında Lennox, Vitali'nin şimdiki "yaşlı" yaşındaydı ve sonbaharını yaşıyordu. Buna rağmen Vitali son iki raundta bir hayli ezildi. Düşünün 32'lik bir Lennox ne yapardı ya da Holyfield..

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Bence 38 lik Lennox 32 lik Lennox'dan daha iyiydi.Bazı boksörler özellikle de ağır sıkletteki bazı boksörler 35 inden sonra en üst seviyesine ulaşırlar.Bunlardan biri de Lennox'du.Hatta bunun böyle olduğunu Tyson maçından sonra röportajında söylemişti ve aynen şöyle demişti''Tyson genç yaşda tüm dünyaya hükmetti kimse onun karşısında duramadı,ben ise 35 imden sonra tıpkı yıllanmış bir şarap gibi en üst seviyeye çıktım'' Bunun yanında çok ilginç ama çok şeyler anlatan bir istatistik vereceğim.HBO'nun araştırıp ortaya koyduğu istatistiğe göre Vitali Klitschko,Pound for pound boksun 2 kralından biri olan Floyd Mayweather'dan daha fazla yumruk atmış ve daha agresif bir maç çıkarmış.Rakamları vereyım hemen.Floyd Mayweather 12 raundluk Marquez karşılaşmasında toplam 493 yumruk atmış.Vitali ise 10 raund süren hem de ağır sıklet müsabakası olan bir maçda 802 yumruk atmış.Atılan ''power punch'' dediğimiz güçlü yumruklar da da durum aynı.Mayweather 12 raund boyunca 105 power punch atarken Vitali 10 raundda tam 283 power punch atmıştır.Ağır sıkletin daha az heyecanlı olduğunu düşünenlere ve Vitali'nin büyüklüğünü tartışanlar varsa sanırım bu istatistik çok şey anlatır.Bir ağır sıkletin kendinden belki 60 kilo daha hafif olan kendisi gibi şampiyon bir boksörün attığının 2 katından bile fazla yumruk atması tek kelimeyle inanılmaz...Vitali'nin antrenörü Fretz Sdunek diyor ki:''Vitali benim gördüğüm gelmiş geçmiş en iyi halindeydi,bu haliyle onu yenebilecek bir kimsenin olduğunu sanmıyorum''

Sinan dedi ki...

Ufuk blog hayırlı olsun. Vitali'ye gelince onu kimse yenemez.

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Teşekkürler Sinan abi sana katılıyorum Vitali'yi bence de kimse yenemez...

kobe_bryant23 dedi ki...

şpş

Özgünhan dedi ki...

Merhaba Ufuk merhaba değerli saygıdeğer arkadaşım. Sen ben ve lazona biliyorsunki Klitschko kardeşlerin en büyük hayranlarıyız. Bu iki kardeşin gerek sosyal yaşamlarındaki tertip gerekse ring içindeki kusursuz planları şimdiden kendilerini rakipsiz konuma getirdi. Ağırsiklet boşlukta diyorlar ve boşluktan çıkması için bu iki kardeşinde yenilmesi gerekiyor diyorlar:) Komik ve ötesi bir anlayış diyeek bu söylenenlere cevap veriyorum. Gerek Wlad için gerekse Vitali için söylenmedik şey bırakmadılar. Biz ne dedik? Bu iki kardeşi birbirinden başka kimse yenemez imkansıza yakın olduğunu belirttik ve nedenleri ile açıkladık.

Bu görüşlerimizi savunurken bizleri Klitschko hayranlığını uç seviyede yaşamakla itham ettiler. Oysa kendileri yok şu Klitschko'yu yenecek yok o olmadı bu yenecek derken en sonunda görülüyorki artık kendileride kabullenmiş durumdalar. Neden Klitschko'lar sevilmiyor biliyormusun Ufuk? Klitschko kardeşler Müslüman değiller ve fazla iyiler. Özel hayatları çok temiz durumda. Tabii ana neden bu iki Müslüman sporcular olmaması. Ne zaman karşılarına Müslüman bir boksör çıksa yazılanlar Müslüman x boksörün galip gelmesi için yapılan görüşlerden ibaretti.

Bu görüşleri dile getirenlerin artık Klitschko kardeşlerin kusursuz olmalarının neticesinde bir türlü yenilemiyor olmaları görmeleri belli bir süredir bu yıllardır süregelen yanlış tabloyu nihayet düzeltti. Belki isteyerek belki istemeyerek. Biliyorsun Ufuk, ben ve Lazona Klitschko kardeşlerin bu mükemmeliyetini çok sık savunduk bununda nedeni bu günler içindi. Artık Klitschko'ların hakarete uğramaması memnun olduğumuz anlamına geliyor:)

Müsabakaya gelirsek, Henüz ilk rauntta Vitali'nin Peter ve Gomez maçlarına nazaran çok çok daha iyi hazırlandığını farkettim. 2. ve 3. rauntlarda ise bu izlediğim Vitali'nin daha önceki Vitali'den çok daha iyi olduğunu gördüm. Chris Arreola'nın 7. raunt'tan itibaren acaba ne zaman köşesinden devam edememe kararı alacağını merak ediyordum ve merakım 11. raunt'ta son buldu.

Lazona ile msn'de yazışırken Vitali'nin ders verdiğini ve bu karşılaşmanın okullarda gösterilmesi gerektiğini söyledim. 38 yaşındaki Vitali bencede gelmiş geçmiş en iyi performansını sergiledi ve üstelik 1.93 boyundaki bir isimden doğru düzgün net yumruk bile almadı sayılır. Vitali hayranlığımın Wlad hayranlığımın çok daha üstünde olduğunu bilen biliyor. Özellikle Vitali maçları olunca yerimde duramıyorum.

Ufuk istersen Boks Arena'daki Vitali Klitschko biyografisini sitende yayınlayabilirsin. İnan çok memnun olurum. Eklemek istediklerin olursa düzeltmeler yapabilirsin.
Murat Özgünhan: http://boksarena.blogspot.com/

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Özgühnan arkadaşım hoşgeldin.Sen ve senin gibi boksseverler her zaman en büyük değeri görmelidirler.Saklamaya gerek yok ben de senin gibi Vitali hayranıyım hatta maçlarında heyecandan yüreğim sıkışıyor.O dev şampiyonu kazara da olsa ters bir yumrukla yerde görmek hayatta istediğim en son şey.Ağır sıklete heyecan eğer Klitschko'ların gitmesiyle gelecekse vah vah derim başka da bir şey demem..Dünyada her zaman büyük şampiyonlar olduğu sürece o spor hep zirvede kalır ve heyecan üst düzey olur.Düşünsene kemerlerin hepsi adı sanı az duyulmuş alakasız boksörlerde olsa.Heyecan diye bir şey kalır mıydı?Onun için Vitali'yi de Wladimir'i de sevmeyenlere diyorum ki kıymetini bilin ve tadını çıkarın.Boksun efsanelerini canlı izliyorsunuz e daha ne istiyorsunuz..Müslüman olup olmama olayına gelince.Benim en baştan beri tavrım spora din,milliyet,bayrak vs bu gibi şeylerin karıştırılmaması yönündedir.Eğer ben bir boksörü seviyorsam onu yaptığı boksu için severim karakteri için severim.Hatta önceleri bir tartışma konusu dahi olmuştu ben Sinan Şamil Sam'ı desteklemem dediğimde.Çünkü sevdiğim bir boksör değil.Yani Vitali ile Sinan karşılaşsa mümkün değil Sinan'ı desteklemem.Milliyet,din vs bir boksörü benim desteklemem için en son sebeplerdir.Gerek Lazona'nın gerek senin Klitschko'lar için verdiğiniz objektif desteğe gerçekten çok memnun oluyorum.Boksarenadaki Vitali biyografisini seve seve yayınlarım elbette.Hatta onunla beraber çok güzel bir video eşliğinde Lennox-Vitali maçının hikayesini hazırlıyorum.Boksseverler için bence kaçırılmaması gereken bir şarkı eşliğinde Vitali-Lennox maçından görüntüler ve yazısı diyorum.Özgühnah,senin hazırladığın biyografiye dokunmadan yayınlarım çünkü o senin adın gibi özgün bir çalışmandır ve bu sitede paylaşmaktan da büyük zevk duyarım...

akın dedi ki...

Ufuk bey yazılarınızı merakla takip ediyordum ama uzun bir süre göremeyince yazılarınızı üzülmüştüm.Özellikle Vitali maçıyla ilgili yorumunuzu okumak bana bir Vitalisever olarak çok büyük bir zevk verecekti.Eskiden yazdığınız siteden bu adresinizi öğrendim ve yazılarınızı da burda görnce çok mutlu oldum.Vitali ye bence kimse rakip olamaz.Lennox da dönse görsek en büyük kim.

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Akın arkadaşım öncelikle yazılarımın takipcisi olmana çok sevindiğimi belirtmek isterim.Vitali maçını zaten değerlendirdim okumussundur.Yazılarımın devamı da gelecek.Mesela senin de merak ettiğin Lennox-Vitali karşılaşsa dediğin maç ile ilgili uzun ve güzel bir video eşliğinde bir yazı hazırlıyorum.Sen ve senin gibi boksseverlere her zaman ihtiyacımız var.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails