Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

30 Eylül 2009 Çarşamba

Rakocevic ve Ben


Efes Pilsen'in bu sezon kadrosuna kattığı Igor Rakocevic ile geçenlerde Efes Pilsen'in Merter tesislerinde Banvit ile karşılaştığı maçın ardından fotoğraf çekinme şansını yakaladım.Herkes Rakocevic'in yanına gidip de fotoğraf çekinmek istediğini söylemeye çekiniyordu.Avrupa'nın en büyük oyuncularından biri olan Rakocevic'in kapris yapacağından veya fotoğraf çekinmeyi reddedeceğinden çekiniliyordu sanırım.Ben yanına gidip fotoğraf çekinebilirmiyiz Rako dediğimde güleryüzle''Tabi ki neden olmasın'' dedi.Yani ne kadar büyük bir oyuncu olursa olsun son derece ılımlı ve canayakın bir insan gördüm ben.Tam o sırada Sinan Güler oradaydı ve Sinan'dan rica ettim fotoğrafımızı çekmesini.Sağolsun o da çekti.Daha sonra Rakocevic soyunma odasına gitti ve Sinan Güler ile ayaküstü 5 dk sohbet etme şansı yakaladım.Dünyada bu kadar alçakgönüllü,sempatik,sevimli bir insan tanımamıştım 5 dk içinde.Yani rakiplerine korku salan savunmasından eser yok konuşmalarında ve tavırlarında.O kadar kibar ki bu kadarı da fazla bile diyebilirsiniz artık...20 yıllık bir Efes taraftarı olarak takımımı yakından görme ve izleme şansını yakaladığım için son derece mutluydum.Belki de Rakocevic ile Türkiye'de bir taraftar olarak fotoğraf çekinme şansını yakalayan ilk kişi olmak da ayrı bir mutluluk getirdi bana.Önümüzdeki haftalarda ayrıntılı bir yeni sezon değerlendirmesi yapacağım zaten ama gelin Rakocevic'i daha yakından tanıyalım bilmediğimiz yönlerine ve bilgilerine bir göz atalım...
IGOR RAKOCEVIC
Lakapları:Grasshopper(çekirge) ve The white Michael Jordan (beyaz Michael Jordan)...Sıçrama,fırlama ve atılma özelliklerinden dolayı çekirge lakabı takılmıştır.Yine aynı fantastik sıçrama yeteneği ve skorer oyunu sebebiyle de Beyaz Michael Jordan lakabına layık görülmüştür.
Pozisyonu:Skorer gard ve Point gard(combo gard dediğimiz her iki pozisyonda da oynayabilen hem sağ hem sol elini son derece iyi kullanan bir basketbolcu)
Boy/Kilo :1.94 cm / 86 kg
Doğum Tarihi: 29 Mart 1978
Kazandığı Ödüller:Yugoslavya ligi en çok gelişme gösteren oyuncu(1998) ,Fıba 20 yaş altı Avrupa Şampiyona'sı en değerli oyuncu MVP (1998) ,Adriatik Ligi en değerli oyuncusu MVP (2004) ,İspanya Ligi 3 sayı yarışması şampiyonu (2007) ,Euroleague en iyi ilk beş(2009) ,Euroleague 2 defa sayı kralı (2007-2009)...Hemen burda eklemek istiyorum.Euroleague'de 2 defa sayı kralı olmayı başarmış tarihdeki ilk ve tek oyuncudur..
NBA Kariyeri:2000 NBA Draft'ında Minnesota Timberwolves tarafından 51. sırada seçilmiştir.2002-2003 sezonuna kadar NBA'de oynamamıştır.Daha sonra toplam 42 maçda 1.9 sayı,0.8 asist ve 0.4 ribaund ortalamalarıyla mücadele etmiştir.Daha sonra serbest kalmış ve San Antonio Spurs ile imzalamıştır ama daha sonra oradan da ayrılarak serbest kalmıştır.
Avrupa kariyeri:Nba macerasından sonra Kızılyıldız'da oynamaya başlayan Rakocevic Adriatik Liginin en değerli oyuncusu seçilmiştir.Daha sonra kariyerini İspanya'da Pamesa Valencia,Real Madrid ve Tau Ceramice takımlarında sürdürmüştür.Tau ile 2006-07-08 de 3 defa İspanya süper kupasını,2008 de Copa Del Rey'i ve 2008'de İspanya Şampiyonluğunu kazanma başarılarını göstermiştir.Yugoslavya Milli Takım'ı ile Türkiye'de yapılan 2001 deki Avrupa Şampiyonasında ve 2002'de Indianapolis'deki Dünya Şampiyonasında şampiyonluklar yaşamıştır.
2009'da ise Türkiye Ligi Şampiyonu Efes Pilsen ile 3 yıllık net 5,5 milyon Euro'luk sözleşmeye imza atmıştır.

17 yorum:

Adsız dedi ki...

kıskandım:(

Serkan dedi ki...

Sinanla niye fotoğraf çekinmedin? Ben olsam onunlada çekinirdim.:)

Adsız dedi ki...

bence fırasatını bulup hepsiyle cekinmiştir,daha sonra yayınlar bnce:)

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Sinan ile de fotoğraf çektirdim Ender ile de çektirdim.Zamanla antremanlarını yerinden takip edeceğim Efes Pilsen'in diğer oyuncularıyla da fotoğraf çekineceğim.Blogumuzda yayınlayacağım bu fotoğrafları ve bunun yanında en son haberler ve gözlemlerimi de Efes Pilsen adına bizzat antremanlarını takip ederek yazacağım.

Serkan dedi ki...

Aslında Ufuk Bey Fatih Terim hakkında kapsamlı bir yazı yazacaktınız.Onu merakla bekliyorum.

alicansolak dedi ki...

Ufuk seni ekranlarda da görmek isteriz.
Bu arada ne dersin, bu sene 9 senelik hasret bitecek mi? Final Four yapar mı Efes?

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Alican ekranlara çıkmak güzel olur tabi ki ama biliyorsun ki o işler biraz dayı işi:))öyle olmasa Avni Küpeli 20 yıldır TRT'de basketbol maçlarını anlatabilir miydi?Ekranlara çıkmak için bazı fırsatlar var aslında ama şu anda daha belli değil.Final Four yapmak için bu sene aday en az 7-8 takım var.Efes de bu takımlardan biridir bence.O seviyede mücadele edebilecek kapasitede,girenin çıkanı aratmyacak kalitede bir kadro oluşturdu Efes Pilsen.Kadro kurmak final oynamak anlamına gelmiyor elbette çünkü rakiplerin de kadroları en az Efes kadar hatta iki üç tanesinin Efes'den de kaliteli ve derin kadroları var.Efes ile ilgili daha geniş bir yazı hazırlıyorum zaten ama benim düşüncem bu sene hiç olmadığı kadar Final Four yapma şansı yüksek Efes'in.

alicansolak dedi ki...

Geçtim TRT'yi, NTV'ye çıkanlardan ne eksiğin var Ufuk. Yalnız ben kimsenin başkalarıyla papaz olmak istemediğinden dolayı yapmadığı yorumları yapan birisi olsun istiyorum.

Fakat ne yazık ki biraz sert konuştun mu ekranlarda barındırmıyorlar.

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Malesef söylediğin doğru Alican.Doğruları dosdoğru söyleyenler bu piyasada barınamıyor.Benim yazım da konuşmam da sertdir,eleştiri doludur o açıdan beni de barındırmazlar diye düşünüyorum.Bizim insanımız da böyle sıradan ve 3 kuruşluk değeri ve derinliği olmayan yorumlara ve o yorumu yapan kişilere değer verip yücelttiği için malesef böyle devam ediyor...

Alper Kurt dedi ki...

Vay vay vay, yeni görüyorum bu resmi. Sen tut adamlar fotoğraf çektir, sonra da blogda kim gitsin anketinde adamın ismini yaz. Olacak iş değil :D:D:D::D

Adsız dedi ki...

Yeni gelen transferleri bilmezmiyiz sanki amaç nedir? varolanı daha üst zirvelere taşımak açıkçası Rakoceviç ilk geldiğinde herkes ondan pekbi umutluydu fakat kendisi gereken çabayı göstermedi bende kendisinde yoğun bi çaba üstün bi nitelik göremedim doğrusu umarım kendisi ileriki maçlarla lakabına uygun hareket eder yoksa anketlerde o gitmeli fikrini efes hayranlarından daha çok alır...

Redvidigal dedi ki...

Zaten bu takımı üst basamağa taşıyacak oyuncu olarak transfer edildi.Takımı ileri taşımak şöyle dursun takım içinde yartattığı sorunlarla takımı olumsuz etkiledi.Kariyeri tartışılmayacak bir oyuncu ama Euroleague'de olmadı bu sene

Adsız dedi ki...

Hello, ӏ еnjoy гeаԁіng through your post.
I wanted tο ωгіtе a little comment tо suρρort you.
The Big Bang Theory Season 6 Episode 12 The Egg Salad Equivalency
Feel free to visit my site ; Watch The Big Bang Theory Season 6 Episode 12 The Egg Salad Equivalency Online Free Stream

Adsız dedi ki...

Magnificent gooԁs from you, mаn. I've take into account your stuff previous to and you are just too great. I actually like what you've got right here, really like what yоu are stаtіng and the way in which duгing ωhich
уou say it. You're making it enjoyable and you still take care of to keep it sensible. I can't wаit to learn far
more frοm you. That is rеallу a gгeаt wеbsite.
Elementary season 1 episode 11 free stream
Here is my web site ... Watch Elementary Season 1 Episode 11

Adsız dedi ki...

When Ι οгiginally cοmmented I clickеd thе
"Notify me when new comments are added" checκbox and nοw each time a commеnt is аdԁeԁ I get several е-mails with the samе сomment.

Is there anу waу you can remove people from that seгѵice?
Τhank you!

my blοg pοst anket doldur para Kazan siteleri Bu
Here is my blog :: anket doldur para kazan biggest

Adsız dedi ki...

Whаt's up, after reading this remarkable article i am too cheerful to share my familiarity here with colleagues.

Here is my blog ... member.vidsubmit.com
my website > pregnancy belly fat

Adsız dedi ki...

Hi there to every bоdу, it's my first visit of this weblog; this website consists of awesome and really fine material in support of visitors.

Also visit my web blog SEOPressor V5
Check out my homepage : SEOPressor V5

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails