Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

16 Ocak 2010 Cumartesi

Eddy Merckx’e Saygı



Bisiklet Dünyasının gelmiş geçmiş en büyük isimlerinin başında gelen Eddy Merckx bu yıl Tour de France’da iki etapla onurlandırılacak. Eddy Merckx “Cycling Hall of Fame” tarafından yapılan değerlendirmeler sonucu tüm zamanlarda Hinault ve Armstrong’un önünde 1. sırada yer alıyor.

Tour de France direktörü Christian Prudhomme Tour de France 2010‘da Eddy Merckx ‘e ülkesi Belçika’da yapılacak 2 etapla saygımızı göstermek istedik şeklinde açıklamalarda bulundu.
Bu etaplardan biri 4 Temmuz Pazar günü yapılacak olan 224 km’lik Rotterdam-Bruxelles etabı.Bu etap Eddy Merckx’in yaşadığı yer olan Meise’den geçecek.

İkinci etap 5 Temmuz Pazartesi günü yapılacak olan 192 km’lik Bruxelles-Spa etabı.Bu etap ise Eddy Merckx’in büyüdüğü yer olan Tervuren’den geçiyor.

Eddy Merckx konuyla ilgili olarak şunları söyledi; “Organizatörler ve Brüksel şehri Tur’u kendi evim Meise’den geçirerek beni son derece onurlandırmışlardır.Brüksel benim kalbim, benim ülkem.Brüksel’in merkezinde değil yakınlarında yaşadım ama kendimi gerçek bir Brükselli olarak hissediyorum.”

“Brüksel’de hiç etap kazanmadım ama 1969’daki Tur’da takım zamana karşıyı kazandığımızda Sarı Mayo’yu ele geçirmiştim.”

“Dürüst olmam gerekirse benim için en iyi doğum günü hediyesi Brüksel’de bir etap zaferi olurdu.”

Eddy Merckx 17 Haziran’da 65. yaşını kutlayacak.

Fransız Velo dergisi kendisini gelmiş geçmiş en başarılı bisikletçi olarak adlandırıyor.

Eddy Merckx “Paris-Tours” dışında tüm klasikleri kazanmanın yanında 1969, 1970, 1971, 1972, 1974 yıllarında Tour de France’ı , 1968, 1970, 1972, 1973, 1974 yıllarında Giro’yu , 1973 yılında ise Vuelta’yı kazandı.

Yazan:Ahmet Altuntaş

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ahmet Bey bi belgeselde izlemiştim yanılmıyorsam ezeli rekebetti,2 bisikletçi vardı bunlardan biri şampiyon soğukkanlıydı diğeri enerjik ama hayatı inanılmaz şanssızlıklarla doluydu hatta bu şanssız olan intihar etmişti bunların isimlerini hatırlayamıyorum,yardımcı olur ve biraz bilgi verirseniz çok mutlu olucam
Redvidigal

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails