Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

19 Mart 2010 Cuma

EN SON BOKS HABERLERİ VE RÖPORTAJLAR


       Yavaş yavaş boks dünyası ısınmaya başlıyor..Önümüzdeki 3 ay boyunca hem ağırsıklette hem de alt sıkletlerde son derece zorlu aynı zamanda sıkletlerin bundan sonraki kaderinin çizileceği maçlar olacak..Elbette en yakın maç yarın akşam yapılacak olan Wladimir Klitschko vs Eddie Chambers karşılaşması olacak..Bu karşılaşma 20 Mart Cumartesi akşamı gece saat 23.00 sularında Fox Tv'den canlı yayınlanacak..Eğer Bilgehan Demir ve onun sinir sesi ve anlatımına dayanamayanlar olursa tıpkı benim gibi Alman kanalı RTL'den de maçı canlı olarak izleyebilirler..Bir Cumartesi gecesi için kaliteli bir boks maçından daha iyi bir olay düşünemiyorum hele ki bu maç bir ağırsıklet ünvan maçıysa..Tüm boksseverleri ekran başına davet ediyorum..Şimdi biraz da bu maç ile ilgili bazı haberlere göz atalım..

     Emanuel Steward: Wladimir 8 Raund içinde Chambers'ı nakavt edecek

Neredeyse 1 yıla yakın bir süredir ringlerden uzak olan IBF/IBO/WBO ağırsıklet dünya şampiyonu  Wladimir Klitschko Düsseldorf'daki Esprit Arena'da ringlere dönüyor..Cuma günü açıklanan rapora göre satışta olan 51.000 biletin 46.000 'i satılmış durumda..Kalan 5 bine yakın biletin ise kısa bir sürede tükenmesi bekleniyor..Bu önemli maç öncesi Wladimir Klitschko'nun antrenörü Emanuel Steward verdiği röportajda şunları söyledi '' Chambers bugüne kadar Wladimir'in karşılaştığı en iyi boksör..Fakat Wladimir hayatının en zirve performansında ve her açıdan mükemmel durumda..Wladimir nasıl bir tehlikenin kendisini beklediğinin farkında ve tüm çalışmalarımızı hız ve hareketler üzerine yaptık.. Wladimir ise hocasının sözlerine şu şekilde katıldı ''Hayatımda hiç bu kadar hızlı,çevik ve tecrübeli olmamıştım..Tek kelimeyle bokse açım ve boks yapmak için yanıyorum..Chambers benim kemerlerimi istiyor fakat ben buna izin vermeyeceğim..Chambers'ın çok değişik,ters ve tehlikeli bir stili var ama ben her şeye hazırım..Bazıları Chambers'ın çok güçlü bir yumruğa sahip olmadığını düşünüyor fakat ben buna katılmıyorum çünkü Chambers şu anda dünya sıralamasında hemen hemen tüm boksörlerden daha ön sırada..Ne olursa olsun ben Chambers'ın yumruklarının sertliğini test etmeyeceğim ama o benimkilerin sertliğini test edecek amacım bu...Eddie'nin son 4-5 maçını videodan izledim Dimitrenko,Povetkin ve Peter maçları da bunlara dahil..Dimitrenko maçında gerçekten çok iyiydi fakat dürüst olmam gerekirse Povetkin maçında beni hayal kırıklığına uğrattı..Özellikle son 3-4 raundda Chambers hemen hemen hiç bir şey yapmadı..Ben ilk önce Chambers ile daha sonra da Povetkin ile kapışacağım...Biraz da David Haye den söz edersek bu Haye denen boksör korkak bir tavuk gibi hem benden hem de abim Vitali'den çeşitli ayak oyunlarıyla kaçtı..Ben Haye ile büyük bir futbol stadyumunda veya bir otoparkın arkasında hiç farketmez heryerde kapışırım..Sanırım o camdan çenesinin benim ve Vitali tarafından test edilmesinden korkuyor..Umarım Ruiz'i yener ve benim karşıma çıkar..Chambers ben ve abim Vitali haricinde tüm ağırsıkletleri yenebilir bunlara Haye'de dahil hatta olası bir Haye-Chambers maçını %100 Chambers'ın kazanacağını söyleyebilirim..''

       David Haye: Halen Thompson maçında aldığım mağlubiyet aklımda

   3 Nisan'da Manchester'da John Ruiz ile WBA kemeri ağırsıklet ünvan maçına çıkacak olan David Haye halen favori olarak gösterildiği ve kaybettiği Carl Thompson maçını unutamadığını söyledi ve şöyle devam etti '' 2004'de 40 yaşındaki yaşlı Thompson'a karşı favoriydim ve çok fazla kendimden emindim kazanacağımdan şüphem yoktu fakat öyle olmadı ve şok bir mağlubiyetle karşılaşmıştım..Şimdi de favoriyim ama bu sefer rakibimi son derece ciddiye alıyorum..Aynı hataya 2 sefer düşmek istemiyorum bu maç benim kariyerimin dönüm maçı olacaktır..İngiliz boksunun yeni süperstarı olmak istiyorum..Ricky Hatton boksu bıraktığında sanırım İngiliz boksune ışık tutacak yeni süperstar ben olacağım..Bir gün Amerika'da da döğüşmek istiyorum çünkü 31 yaşında boksu bırakacağım o zamana kadar olmalı Amerika'da büyük bir maç..''


       Her ne kadar ağırsıklet en kötü dönemini geçiriyor vs gibi sözleri sık sık duysak da ne olursa olsun ağırsıklet denildiği zaman akan sular durur ve ilginin hep en büyüğünü ağırsıklet ünvan maçları çeker..Elbette ki boksörlerin isimleri ve geçmişleri de bu ilginin artmasında ve azalmasında büyük rol oynar..Yarın geceki Wladimir-Chambers maçı için tahminim Emanuel Steward'ınkinden pek de farklı olmayacak..Steward 8 raund içinde demiş ben de 9 veya 10.raundda bir nakavtlı galibiyet bekliyorum Wladimir'den..Belki Chambers'ın kendine göre avantajlı yönleri olabilir hızı,hareketli olması vs gibi fakat Wladimir karşısında bu avantajları çok da fazla belirleyici boyutta ringe yansıtamayacağını söylemeliyim...Wladimir de bir ağırsıklet için çok ileri boyutlarda olmasa da hızlı bir boksör diyebilirim..Bunun yanında teknik özelliklerini de göz önüne aldığımız zaman Chambers'ın yapabileceği pek bir şey kalmıyor..Bıçak gibi keskin sol direkleri ve öldürücü sağları ile şu anda bırakın Chambers'ı belki de tarihdeki bir çok ağırsıklet başedemezdi..Peki Chambers Wladimir'i çeneden yakalayamaz mı diye akıllara geliyordur elbette..Wlad'dan nefret edenler bunu neredeyse 5 yıldır bekliyorlar ama hiç bir boksör bunu başaramadı..Hem de yumruk gücü Chambers'dan çok daha fazla olan boksörler bile bunu başaramadı..Chambers kilo ve boy olarak Wladimir karşısında çok ama çok ufak kalıyor..Kilo farkının çok olduğu maçlarda ufak olan boksör eğer çeneden yakalamak istiyorsa bu gerçekten çok ama çok zor olur..Güçlü ve sert yumruklara sahip olmayan Chambers'ın işi bu açıdan da kolay olmayacak..Yani her açıdan iki boksörün artılarını eksilerini yanyana koyup topladığımızda Wladimir'in büyük bir avantajı olduğunu söyleyebilirim..Hani herkesin bildiği meşhur bir oyun vardır taş-kağıt makas..Boksde bir rakibini yenen bir boksör yendiği rakibine yenilen bir başka boksöre maç kaybedebiliyor..Kısacası bazı boksörler bazılarına ters geliyor ve her tarza adapte olmakta zorluk çekiyor..İşte bu taş-kağıt-makas hikayesi Klitschko'lar için pek geçerli değil...Rakip taş olduğunda kağıt,makas olduğunda taş,kağıt olduğunda ise makas pozisyonuna kolaylıkla geçebiliyorlar ve rakiplerini perişan ediyorlar..Bu tarzlarını hem genlerinde var olan üstün boks yeteneklerine daha da ötesinde rakiplerine inanılmaz bir saygı duyarak çok sıkı çalışmalarına ve rakibi mükemmel analiz etmelerine borçlular..

9 yorum:

Redvidigal dedi ki...

Wlad'ı öyle bir tarif etmişsin ki aklıma Vitali mi Wlad mı sorusu geldi

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

O sorunun cevabını sabaha kadar yazsam sabaha kadar Vitali derim :)

10ur dedi ki...

tahmin ettiğin gibi wlad kazandı. ama ben maç yazında wladın coach'u manny hakkındada birşeyler yazmanı bekliyorum çünkü adam resmen maçın knock out ile bitmesini sağladı :)

Adsız dedi ki...

I like the valuable information you provide in your articles.
I ωill bookmark your weblog and check again here fгequently.
I am quitе сеrtaіn I will learn lotѕ
оf new stuff right hеrе!
Best of luсk for the next!

Ѕtop by my web-sіte - http://space.galactic.to/?L=blogs.blog&article=4928
Also visit my webpage :: semester of study abroad

Adsız dedi ki...

Hi! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked
hard on. Any recommendations?
Here is my blog :: betting produce

Adsız dedi ki...

Heу, I think yοur site might be having broωser сompatibilitу issueѕ.
When І look at your blοg site іn
Opera, іt looks fine but ωhen opening
in Internet Εxplorer, іt has some оνerlappіng.
I just wаnteԁ to give yоu a
quick hеаds up! Other then thаt, great blοg!


Hеrе is my web site :: 3d blu-ray discs
Feel free to surf my blog post : online games

Adsız dedi ki...

Ϻy family members every timе say that І am
wasting my time hеre at net, howeveг I κnow I am gеtting
κnow-hοw all the timе bу reading theѕ
рleаѕant artісlеѕ.


Here is my рage - seopressor version5

Adsız dedi ki...

I'm gone to tell my little brother, that he should also pay a visit this blog on regular basis to take updated from latest news update.

my blog; Wordpress Plugin
my page > SEOPressor V5

Adsız dedi ki...

Evеrything publishеd made a great deаl
of sеnse. Ηoweveг, think οn this,
supροse yοu added a little content?
I mean, I ԁon't want to tell you how to run your website, but suppose you added a post title that makes people desire more? I mean "EN SON BOKS HABERLERİ VE R�PORTAJLAR" is kinda plain. You ought to look at Yahoo's hοmе pаgе
and note how thеy create аrticle titleѕ to
gгab νieωers tο сliсk.
Υou mіght trу аdding a vіdeo or a related ρicture or twο to gеt рeople іnteгеѕted аbout eѵerythіng've written. In my opinion, it might make your website a little livelier.

my site :: wedding dresses

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails