Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

19 Mayıs 2010 Çarşamba

Efes Pilsen mi Fenerbahçe Ülker mi???


       İşte bir sene boyunca beklenen final yarın akşam başlıyor..Bir Efes Pilsen taraftarı olarak elbette kendi takımımın kazanmasını çok istiyorum.Benim istememin yanı sıra bu sefer Efes Pilsen de bence %60 oranda favori gözüküyor..Fakat hemen şunu eklemeliyim.Efes Pilsen ve Fenerbahçe Ülker maçlarının kendi özeli vardır ve bir önceki seride sergilenen performans veya diğer olumlu veya olumsuz faktörler bu maçlarda tam tersi bir şekilde tezahür edebilir..

       Efes Pilsen'i Euroleague'den elendiği Real Madrid maçından beri tam anlamıyla izledim desem yalan olur..Çünkü ben ve benim gibi her Efes Pilsen'li için asıl hedef  Euroleague'di..Ne zaman ki Real Madrid'e elendik ve ben Abdi İpekçi'den çıktım o andan itibaren biliyordum ki sezon boyunca oynanacak çerez maçlar için gazım kaçmıştı ve izlemeyecektim bile..Taa ki Fenerbahçe Ülker finaline kadar..İşte o seri başlıyor ve ben de bir terslik olmadıkca maçları yerinden izlemeye çalışacağım..Şimdi lafı çok fazla uzatmadan takımların kısa kısa değerlendirmesini yapalım..

       Yıllar yılı Efes Pilsen sadece Türkiye'de değil Avrupa'da da en iyi savunma yapan ve bunu kurallar dahilinde caydırıcı bir sertlikle yapan bir takımdı..David Blat ile başlayan Efes Dark döneminden itibaren bu felsefede bazı şaşmalar olsa da özellikle geçen seneki final serisindeki mücadele ve sertlik seviyesine çıkabilen Efes Pilsen'in yine bunu istediği zamanlarda sahaya yansıtacağını düşünüyorum..Fakat bir tek soru işareti Efes'in finale gelene kadar ve sezon maçlarında çok fazla aldatıcı rakiplerle maç yaparak bu rakiplere çoğu zaman 100 lü sayılar atarak kazanmasıdır.Çünkü her ne kadar Efes favori de olsa Fenerbahçe Ülker sert savunma yaparak Efesli oyuncuları yıldırmak isteyecektir.Özellikle serinin ilk maçlarında sert savunmayı gören Efes buna hazırlıksız yakalanabilir..Bu sertliği ve tırnak içinde çirkefliğe varacak seviyede saldırgan oyunu yapabilecek oyuncu sayısı özellikle Türk oyuncu potansiyeliyle Fenerbahçe'de daha fazla..Ortamın gerilmesi ve ateşin yükselmesi Fenerbahçe Ülker'e yarayabilir..Fakat daha sakin olabilen taraf olursa Efes Pilsen o zaman yetenek olarak çok daha fazla silahı olan Efes rahat bir seri geçirebilir..

       Son yıllarda kenar yönetim olarak sürekli Tanjevic'e üstünlük sağlayan Ergin Ataman bu sefer karşısında daha tüy sıklet bir rakip bulacak..Kenar yönetim basketbolda çok ama çok önemlidir..Hatta futboldan belki 10 kat daha değerli ve direkmen oyuna etki eder koçlar..Çünkü sürekli satranç taşlarıyla oynar gibi hamlelere hamlelerle karşılık verilir ve yaptığınız müdahalelerin etkisini tepkisini hemen görebilirsiniz..Bu açıdan özellikle 4 kısalı sistemiyle geçen sene Fenerbahçe'yi alt edip şampiyon olan Efes Pilsen yine bu sistemle oynayacaktır diye düşünüyorum..Çünkü Ataman'ın inandığı basketbol felsefesi bu..Ayrıca bu sistemin uzun Fenerbahçe'li oyunculara özellikle savunmada çok zorluk çıkardığı da bir gerçek..

       Oyuncular bazında tek tek değerlendirme yapmaktan ziyade bazı kritik oyuncuların üzerinde duracağım..Fenerbahçe Ülker'de Ömer Onan'ın hem savunmadaki hem de hücumdaki performansı sarı lacivertli takımın kaderini belirleyecektir..Ben Ömer Onan'ın aslında iyi bir savunmacı olduğunu düşünmüyorum..Eğer ki hakemler eyyamcı ve ezik hakemler olmazsa Ömer Onan daha maçın ilk 5 dakikasında 4 faul alıp kenara gelir..Durmadan rakibi çeker,iter,çaktırmadan vurur vsvs..İyi savunmacı yeri geldiğinde faul de yapar ama bunu sürekli yapmaz..Fakat Ömer Onan'da haklı her türlü kural dışı savunmayı yapıyor ve hakemler de göz yumuyor..Napsın o da alışmış bir kere aynen devam diyor ne olsa çalamıyor hakemler..İşte aynen bu mantıkla geçen seneki olaylı 5.maçda Charles Smithe'e sarılmış,çekmiş ve sonunda faul çalınınca şaşkınlıktan baygınlık geçirmişti..Dikkatle izlerseniz Euroleague maçlarında Ömer Onan hemen faul problemine girer..Çünkü alışmış kudurmuştan beter misali aynı hareketlere devam ediyor Avrupa'daki maçlarda da..Biraz Efes Pilsen'li damarım kabardı hemen normale dönelim..Preldzic de çok ama çok önemli bir faktör olacaktır Fenerbahçe'nin kaderini çizmesi adına..Çünkü özellikle Ukic kenardayken veya zaman zaman sahadayken takımı hücumda organize edecek adam Preldzic olacaktır..Genç oyuncu bunu bir çok kez iyi bir şekilde başarabildiğini bizlere gösterdi fakat işte o gençliğinin getirdiği tecrübesizliğin kurbanı da olmuyor değil bazen..Çok fazla gaza gelerek boyundan büyük işlere kalkıştığı zaman Fenerbahçe Ülker'e zarar veriyor..Ukic kenardayken Greer var diyenler olabilir..Fakat Greer bırakın oyun kurmayı ve takımı yönlendirmeyi o kara delik haliyle yanındaki adama pas bile vermiyor..Aldığı her topta bu kadar potayı düşünen oyuncu gördüm ama bu oyuncu takımın organizasyonundan sorumlu gardı olunca çok ama çok daha tehlikeli olabiliyor bu tarz basketbol..Uzunlar açısından Ömer Aşık'ın oynamaması büyük dezavantaj Fenerbahçe adına..Özellikle Semih ile beraber oynadığı zaman dallı kollu fizikleriyle içeri giren Efes kısalarına kolay basket şansı tanımıyorlardı pota altında...Fenerbahçe Ülker adına son bir not ekleyeyim; hücumda zaman zaman hatta belki de çoğu zaman tıkanacaktır Fenerbahçe..Bu tıkanıklığı ancak savunmada Efes'i yavaşlatarak dengeye çekebilir ve birebir yaratıcı olmayan ama uygun pozisyonda çok iyi şut sokan oyuncularıyla da skor bulabilir..Tabii burada kritik nokta Efes Pilsen ne kadar savunma yapmayı isteyecek..Zaten Efes Pilsen bu formuyla savunma da yaparsa o zaman bir değil iki adım öne geçecektir..

       Efes Pilsen ve oyuncuları hakkında önceki yazılarımda defelarca görüşlerimi paylaşmıştım..Okuyanlar bilirler bu takımın gardının olmadığını ve Kerem Tunçeri'den ne kadar nefret ettiğimi..Yani sadece gardları takas edelim Kerem-Ukic'i  bu seri 4-0 dan başka bir skorla bitmezdi ve Efes çok rahat kazanırdı..Uzunlar konusunda özellikle maçın kritik anları ve savunma sertliği gerektirdiği zamanlarda Kaya-Kasun ikilisihyle oynaması şart Efes Pilsen'in...Geçen sene finallerin en değerli oyuncusu seçilen Thornton yine Efes adına en önemli oyuncu olacaktır..Çünkü özellikle post-up oyununa Fenerbahçe Ülker'de dur diyebilecek bir oyuncu yok..Savunmasını zaten söylememe bile gerek yok özellikle Smith ile beraber oynadıklarında rakibe nefes aldırmıyorlar..Yani ben Efes Pilsen koçu olsam 40 dakikanın 28'ini Smith-Thornton ikilisiyle oynardım..Özellikle de geçen seneden bu sertliğe ve atmosfere alışık iki oyuncu olmaları da cabası..Rakocevic'in çok formda olduğu söyleniyor ama benim izleyip görmem lazım zira bu sene bizleri çok hayal kırıklığına uğrattı..Gelelim Efes Pilsen için x faktör olacak oyunculara..Başta adamım Shumpert olmak üzere Nachbar çok önemli bir rol oynayacaklardır diye düşünüyorum özellikle hücumda..Ne Shumpert'ı ne de Nachbar'ı dışarılara kadar çıkıp savunabilecek bir oyuncusu yok Fenerbahçe'nin..Dış şutları ve içeri dalışlarıyla özellikle Shumpert'ın solak solak içeri girişleri ile savunmanın dengesini de çok bozacaklarını düşünüyorum..Kaya Peker eğer isteyerek oynarsa Mirsad denen oyuncu bozuntusunu her topta denize döker bundan şüphem yok..Efes'e girince yazının sonunu getirememekten korkuyorum onun için şimdilik bu kadar yeter diyorum..  Haa unutmadan Solomon nerelerde bileniniz var mı?? Tekrardan Efes'e dönmesi için dualarım kabul olmayacak mı yoksa??

25 yorum:

Redvidigal dedi ki...

Açıkcası ilk iki maçın Ayhan şahenk'te olması Fenerbahçe için ciddi avantaj oldu.Özellikle Futbolda yaşanan büyük hayalkırıklığından sonra maçlar Abdi ipekçi'de olsaydı eminim o beklenen seyirci desteği olmayacaktı.Şimdiyse oynanacak ilk iki maçla beraber spot ışıkları bu seriye dönecek ve seyirci desteğiyle bir başka oynayan Fenerbahçe Ülker bu avantajı kullanacaktır.Bu seride Efes'ten ziyade Fenerbahçe'nin ne yapacağı çok belirleyici olacaktır.Öyleki standardı olmayan Fenerbahçe bir maçın içinde performans olarak ciddi dalgalanmalar gösteriyor bunu banvit serisinde çok rahat bir şekilde gördük.Oyuncu olarak baktığımızda ömer Aşık'ın olmadığı bir ortamda,böylesi uzun olabilecek bir final serisinde Vidmar'ın yeniden takıma dönüşü önemlidir.Hiç olmadı Kasun'un arkasında durabilecek güce sahip tek oyuncu.Ben Fenerbahçe'de Emir Preldzic ve ukiç'in en belirtleyici oyuncular olacağını düşünüyorum.Zaten son oynanan Türkiye Kupası maçında Ukic'in çok bariz bir üstünlüğü vardı Kerem ve Ender'e karşı.Bu uzun seride çok fazla sezon içerisinde çok eleştirdiğimiz Greer'in faydalı olacağına inanıyorum.Özellikşle savunmaların zirvede olacağı,sayının altın olduğu dönemlerde takımı rahatlatacak adam olacaktır.Görünen Ufuk'un dediği gibi Efes'in favori olduğudur.Nedense bir beklenti içerisindeyim:)aslında bunu temenni ediyorum.Umarım mücadele olarak en az geçen sene kadar kaliteli bir final serisi olur.Ayrıva en büyük isteğim sadece basketbolu konuşabileceğimiz bir serinin olması.

Redvidigal dedi ki...

Ayrıca bu seride Fener kazanırsa ben Efes kazanırsa Ufuk yazı yazar gibime geliyor:)

Alper dedi ki...

Yalnız Ufuk'la yazıları aynı dakikada atmışsız :S Kaldırsam mı benimkini? Kusura bakma Ufuk ya :(

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Yok tosunum niye kaldıracaksın ne güzel işte 2 si bir arada:))

Sarıkaya dedi ki...

"Avrupa'da Efesli" kardeşimiz Ufuk Çağdaş Erdem'e "Hepimiz Avrupa'da Efesliyiz!" diyorum!:-))..Açıkçası çok "arıza Efesli" bi' yazı olmuş... Bu kadar arıza Efesli bi' kardeşimizin sadece Avrupa'da Efesli olması yürek kakmıyor değil!.. Serinin kolay geçeceğini hiç zannetmiyorum. Zamanında "Teamsystem maçı ne olur? İtalyanlar farkı kapatacaklarını söylüyor.." diye sorulduğunda "Müneccim değilim, maçın sonucunu bilemem ama tek bildiğim şey EFes Koraç kupasını alacak!" demiş idim.. İşte o ruhun geri gelmesini bekliyorum..

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Önder Abi aslında haklısın Avrupa'daki desteğimizi ligdeki diğer maçlarda da vermemiz gerekiyor..Fakat Avrupa'da başarılı olmasını daha çok istediğim Efes Pilsen'in hak verirsin ki ligdeki maçları basketbol maçından çok tek pota maça dönüyor..Merak etme final serisinde olaylar değişir ve yine salonlarda olurum..Bir yanlış anlaşılmanın da önüne geçmek isterim sadece Avrupa'da değil her zaman ve her yerde Efes Pilsen'liyiz..Bu kurulan kadronun da ilk amacının Avrupa'da başarı olduğunu ve Avrupa Lig'inden elendikten sonra da ben ve benim gibi Efes'lilerin ligdeki normal sezon için gazının kaçtığı ve bunun da çok normal olduğunu düşünüyorum..Bu arada Önder Abi Euroleague maçlarında kenardan hakemlere yaptığın psikolojik baskıyı final serisinde de bekliyorum:))

Sarıkaya dedi ki...

Yanlış anlaşılma olmuş, ben o hakem kisvesi altındaki Fransız'a "You animal! don't know anything about basketball! You animal! don't know English,either! Otherwise you would answer me!" diyerekten bi' tespitte bulunmuştum!:-))

TBL'deki hakemler ise, yurdum insanı son tahlilde.. Zaten geçen gün Mehmet Keseratar ile Ataköy metrobüs durağında karşılaştık, can ciğer kuzu sarması olduk bi' nevi.. Çok manidar bi' laf etti.."O maçta ne Kerem'e hatalı yürüme çalan bendim ne de Kaya'ya hücum faul çalan!".. Üzüldüm tabi bu duruma, "N'apalım?" dedim "Ve fakat sizin soyadınız kafiyeye uygun olandı!"

Adsız dedi ki...

Ufuk bey bende heyecanla yapmış olduğunuz bu Final serisi analizini bekliyordum.Bir Fb taraftarı olarak Ömer'in yerine kadroya dahil edilen Vidmar'ın yetersiz olduğunu düşünüyorum Oğuz savaş ve Semih Erden'in Efesin Peker Kasun ikilisiyle başedip edemeyecekleri aklımdaki en büyük soru işareti.Buna ek olarak durum efes pilsen açısından çok daha iyi görünüyor Play off zamanında yaptıkları hazırlıkların ve tecrübelerinin patlamasını bu akşam bizzatmen gözceğilerimle bizim garibanların üzerinde görebilirim.Bu akşam fenerbahçe ülker'in seride tutunması için oyuncularının adeta kendilerini aşması gerekecek eğer taraftar ve sahasında oynama avantajlarını kullanırsa maçlarda fire vermemesi iyi olacaktır.Şimdiden akşamı bekliyorum bende bir beklenti içerisindeyim.Kim kazanırsa kazansın izlemeye değer Ufuk bey bu akşam sizide görebilecek miyiz karşı safhalarda fırsat olursa tanışmak isterim...Seyhan

Redvidigal dedi ki...

Seyhan Ufuk hayırlı bir iş için bugünden itibaren yoğun bir periyot içine girecek haftasonuna kadar.Kısmetse Abdi İpekçi'de ki ilk maça gidecek,zaten şimdi hazırlıkların tam ortasında.Tahminimce akşam gelince kendisi sana cevap yazar.

Adsız dedi ki...

Redvidigal abi sen nasıl bir insansın böyle Ufuk bey gelince yazardı fakat senin önden haber vermen durumu açıklama gereksinimi duyman beni çok çok mutlu etti inan içimden geçen yarına senin yazını okumak biliyorsun ama karşıdada tam 13 kez şampiyonluk kazanmış dişli mi dişli efes var ne diyelim artık yinede hep destek tam destek sakın bu arkadaşın salon bizim diye gelmiyor olmasın çok üzülürüm sonraki maçta burda biliyorsun abdi ipekçi olsun orayada geliriz ne olacak.Bu arada nasıl bir şeymiş bu hayırlı iş bizimlede paylaşır herhalde...Seyhan

Redvidigal dedi ki...

Valla Seyhan açıkcası sen de Messikaka ailesindensin,değerli ve objektif yorumların bizim için çok önemli.Ufuk kısmetse bu haftasonuna evliliğin ilk ayağı olan nişanlılığa adım atıyor:).Abdi İpekçi'de buluşur tanışırsınız:)

Alper dedi ki...

Çapkın Ufuk efendiye bak sen :P:p:p

Hayırlı olsun Tosuncuk :)

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Gerekli açıklamayı Redvidigal yapmış zaten sağolsun..Evet arkadaşlar hayırlı iş var nişan bu hafta sonu ve o işlerle uğraşıyorum..Elimden geldiğince de gündemi takip etmeye çalışıyorum fakat malesef bugun akşamki maça ve Cumartesi günü oynanacak Efes Pilsen-Fenerbahçe Ülker maçlarına gidemeyeceğim..Fakat ilk 2 maçtan sonraki tüm maçlara gideceğim elbette..Umarım seri 7.maça falan gider de çok maç izleriz:)) Seyhan elbette ki görüşebiliriz eğer İpekçi'deki 3.maça gelirsen orada maçtan önce veya sonra görüşüp tanışabiliriz..Bu arada bir hatırlatma İpekçi Fenerbahçe'nin evi :)

Karşılaşmanın başlamasına 40 dakika falan var ve televizyonun başındaki yerimi aldım daha henüz gelebildim eve..Yolda gelirken hep düşündüm de Ukic'i Thornton ile tutmamız gerekir diye düşündüm..Bir de Preldzic'i de Smith ile tutmalıyız..Yani ben olsam öyle yapardım ve hiç Keremcik ile falan Ukic'i tutmaya kalkmazdım:))

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Bu arada Alper lan ne çapkınlığı daha nişanlanıyoz diyoz sen çapkın diyon:))

Alper dedi ki...

Tosunum evlensen de çapkın damgası yiyebilrisin unutma :) Tabi işin şakası bu :) Tekrar hayırlı olsun Ufuk Çağdaş Erdem.

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Teşekkürler tosunum Alperim benim:)) Aslında doğru evlenmek ve hatta 75 yaşında bile olmak çapkın damgası yemeyeceğimiz anlamına gelmiyor ama bilirsin benim o taraklarda bezim olmaz:)

Adsız dedi ki...

Ufuk bey nişanlanacakmışsınız hayırlı olsun darısı orda duran bekarların başına ben üniv de öğrenci olduğum için daha yolum var.Sizin doğru dürüst bir insan olduğunuzun ve o taraklarda bezinizin olmadığını ben km.lerce ötede aylar öncesinden öğrendim ilgili istihbaratı sizinde tanıdığınız kuzenimden almıştım.Aslında bugüne tanışmayı çok isterdim ama neyse başka güne kısmet olur orası sorun değil,Sevgili Redvidigal messikaka ailesinden sayılabileceğimi söyledi sağolsun bende vakit buldukça yazılarınızı takip ediyorum ama buna sebebiyet veren asıl kişi kuzenim Nazan'dır Açıkçası sizden söz ettiğinde kıskandım mı bilmem ufak bir araştırma yapma ihtiyacı hissettim.Bloğunuzu incelediğimde haksız olmadığını anladım normalde tam bir derskolik olan Nazan'ın spora ilgisinin olduğunu biliyordum bugünde maça gelsin diye ikna etmek kolay olmadı bunun yanında o gerçekten beni şaşırtan tek kız bariz bir şekilde dayak yemesine rağmen o hala savunma sanatları okulunun tek kız öğrencisi,mangal partisinde mangalı bizden önce yakması bizi şaşırtan birkaç ufak özelliği, bunun yanında ailedeki tek Fb li kız bende bir şekilde ikna ettim onu bu akşam maça gelmeye Hayret ki ne hayret kabul etti.Sürdük arabayı evine bizim kız almış FB bayrağını çekmiş Fb formasını da üstüne yolda bizi bekliyor arabada sordum Nazan pek bir heveslisin bak durum bu Efes 13 kez şampiyon olmuş falan filan ''Olsun be kuzen o benden önceydi'' dedi.Neyse bu maçı birlikte nefesimizi tuta tuta izledik Nazan bir basket maçına ilk kez geliyor olmasına rağmen hemen komutayı eline aldı ve hadi beyler susmaya mı geldik nerde tezahurat dedi bizde başladık.Velhasıl fazla söze gerek yok bu maçı gayet güzel oynadık umarım sonrakileride böyle götürürüz tabi efes bu belli olmaz yinede hatalarını görüp telafi etme yoluna girecektir belki bir sonraki maçta bamabaşka bir efes görebiliriz ama ben yinede görmemeyi tercih ederim yinede hakeden kazansın bir sonraki maçada Nazanı çağırmayı düşünüyorum uğurum oldu o benim...Seyhan

DENİZ dedi ki...

BEN BİR FENERBAHÇE ÜLKERLİ OLARAK EFES PİLSEN SPOR KULÜBÜNÜN FB ÜLKERDEN DAHA İYİ BİR BASKETBOL ŞUBESİNİN OLDUĞUNU İTİRAF EDEBİLİRİM.HEMDE RAHATLIKLA AMA SERİNİN İLK MAÇINDA GÖRDÜĞÜMÜZ GİBİ FBLİ BASKETBOLCULAR İSTEYEREK OYNARSA BU SERİYİ ALABİLİR AMA EFES PİLSEN İLK MAÇTAN DERS ÇIKARIP İKİNCİ MAÇA BUNU TAŞIMAZSA BU SERİNİN ŞİMDİ OLDUĞU GİBİ FAVORİSİ OLUR.EFESİN EN BÜYÜK SORUNU GUARD MEVKİDİR KEREM TUNÇERİ KESİNLİKLE POİNT GUARD DEĞİLDİR.YANİ EFESE SOLOMON GREER GİBİ ADAMLAR LAZIM POPOVİC ŞANS BULAMIYOR ZATEN.KAYA PİVOT MEVKİİNDE BİRAZ RAHAT OYNASA ÇOK ŞEY YAPABİLİR NEDEN Mİ ÇÜNKÜ ALL STAR MAÇINDA MVP OLDU FAULSÜZ OYNADI GÜLEREK RAHAT OYNADI.RAKOCEVİC SHUMPERT BİRAZ PASLI OYNASA EFES MAÇA ORTAK OLURDU EFES İLK PERİYOTTA 3 TAKIM FAULÜ YAPTI VE ÇOK ZAYIF BİR DEFANS ANLAYIŞI VARDI BİRAZDA FBYE GEÇELİM OYUNUN KADERİNİ MİRSAD DEĞİŞTİRDİ KİNSEY UKİC OLMASAYDI BU MAÇTA EFES FENERE FARK ATMIŞTI ONUN DIŞINDA FENERBAHÇE PRELDZİC OĞUZ SEMİHLE ETKİLİ OLDU VİDMAR KRİTİK SAYILAR ATTI GREER HAYAL KIRIKLIĞI OLDU GREER KENDİSİ OYNAYAN BİR BASKETBOLCU İŞTE BU YÜZDEN UKİC GELDİĞİNDEN BERİ UKİC ONA ÜSTÜNLÜK SAĞLADI UKİC ÇOK PASLI OYNUYOR AMA GREERDAN DAHA FAZLA SAYISI VAR 13.ARALARINDAKİ FARK DA BURDAN GELİYOR.VİDMAR DURDUĞU ZAMAN BİLE FAUL YAPAN OYUNCU BU BAKIMDAN HER MAÇ FAUL SAYISI 3TEN AŞAĞI DÜŞMÜYOR BANVİT MAÇINDA 5LEDİ HEEE.MAÇA GELİNCE DAHA KONTROLLÜ OYNAYAN FENERBAHÇE EFESİ RAHAT BİR OYUNLA YENDİ MİRSAD OYUNA GİRMEDEN ÖNCE BİTİME 4 DAKİKA KALA FENER EFESTEN 1 SAYI ÖNDEYDİ.TANJEVİCİ İSTİFAYA DAVET EDİYORUM GERÇİ O ASVEL MAÇINDA 2 BİN FENERBAHÇELİNİN SÖZLERİNİ DİNLEMEDİ.HATTA TANJEVİC MOLADA OYUNCULARA BAKIN BANA NELER DEDİRTTİRİYOSUNUZ SİZİN YÜZÜNÜZDEN BANA KIZIYORLAR DEMİŞ CESUR KİNSEYDE HAKSIZ DEĞİLLER DEMİŞ TANJEVİC GİBİ SİNİRLİ ADAM KİNSEYE ONLARI HAKSIZ ÇIKARIN DEMİŞ ASVEL MAÇINDA SONUÇ:61-68 MAĞLUP BAĞIRSAKLARINDAN AMELİYAT OLDU ERTUĞRUL ERDOĞAN TAKIMIN BAŞINA GEÇTİ FENER O GÜN ASVEL MAÇIN 4-5 SAYIDAN ÇEVİREMEDİ BANVİTE KARŞI FENER 20 SAYIDAN GELİP GALİBİYETLE AYRILDI 2.78 SAYI ORTALAMASINA SAHİP RASİM BAŞAĞA HER MAÇ 5-6 DAKİKA SÜRE VEREN MİRSADA UKİCE KİNSEYE EN FAZLA 22 DAKİKA SÜRE VEREN TANJEVİCE KARŞI ERTUĞRUL RASİME ŞANS VERMEDİ ALTYAPIDAN OYUNCULARI SON 5 DAKİKADA OYNATTI EFESİN İLK MAÇINDA KİNSEY UKİC VE MİRSAD 32 DAKİKA SAHADA KALMIŞ.KAAN KURAL DEDİ Kİ TANJEVİC BU SEZON EN FAZLA BİR OYUNCUYA 23 DAKİKA SÜRE VERDİ TAKIMI ŞAMPİYON YAPAN AYDIN ÖRS GİTTİ SEBEBİDE EUROLEAGUEDE BAŞARI OLMAMASI TANJEVİC GELDİ İLK SENE ŞAMPİYON YAPTI ŞİMDİ EFES DAHA İYİ BİR TAKIM EUROLEAGUEDE EVİNDE RAHAT ALINACAK ASVELİ YENEMEDİN TAMAM CİBONAYA KARŞI 22 SAYI ÖNDEYDİK 79-76 YENİLDİK TAMAM ZALGRİSE NİYE YENİLDİK.Kİ DEPLASMANDA ASVELİ ZALGRİSİ YENMİŞSİN 1 GALİBİYETE İHTİYAÇ VARDI O OLMADI EUROLEAGUEYE VEDA ETTİK UKİC DIŞINDA TRANSFER OLMADI VİDMAR GERİ ALINMADI GEÇEN AY ALINDI ANCA GEÇEN SENE FBNİN SAYI KRALI DEVİN SMİTH GİTTİ SOLOMON OYUNCAK GİBİ SOLOMON GEÇEN SENE PLAY OFF SERİSİNDE KRİTİK SAYILAR ATI PEK BİR ŞEY YAPAMASADA EFES EUROLEAGUDE BAŞARI YAKALAYAMASADA GEÇTİ.EFES BU SERİYİ ALACAK ALMASADA BUNUN SEBEBİ HATALI TRANSFERLER OLUR POPOVİC SANTİAGO VS.BJK MAÇINDA 5-6 DAKİKADA 18 SAYI ATAN NACHBAR BU TAKIMDA YETERLİ ŞANS BULAMIYOR POPOVİC GELDİĞİNDEN BERİ 7 DAKİKA ŞANS BULMUŞ.EFESİN MAÇLARINA GİDİYORUM BASKETBOLU BİLEN TARAFTARLAR KÜFÜR ETMİYORLAR SAKİNLER TEZAHÜRAT BİLE YAPMIYORLAR İNANAMIYORUM BEN ONLARLA ABDİ İPEKÇİDE 15 000 KİŞİYLE ÇOK EUROLEAGUE MAÇI İZLEDİM BAĞIRSAN DUYULACAK RAKİP TAKIM TARAFTARI ERGİN ATAMANA KÜFÜR EDİYOR EFES TARAFTARI UYUYOR HADİ TEZAHÜRAT YAPAMIYOSUNUZ BARİ ISLIKLAYIN BEN FENERBAHÇE FORMASIYLA TRÜBÜNE FENERBAHÇE DİYE BAĞIRDIM DAHA DOĞRUSU ARKADAŞLARIMLA PLANLAMIŞTIK FENERBAHÇENİN MARŞLARINI SÖYLEDİK SALONDA SESİMİZDE DUYULUYOR BUNLARIN İNANMAYACAKSINIZ AMA TARAFTAR GRUBU VAR ADI EFESLİLER ONLAR BİRAZ KIZDI AMA KABÜL EDİYORUM EFES ENFES

Adsız dedi ki...

Deniz FB li olarak yapmış olduğun objektif yorumuna kendi namıma teşekkür ederim gayet güzel noktalara değinmişsin perşembede bugünde ayhan şahenkteydim Efesin bugün atak yapması beklediğimiz bir durumdu bunun yanında bariz şekilde atılan bir gol henüz yok başa baş gidiyor temennim nasıl efes kısa sürede bir toparlama yapabildiyse bizim takımında aynı şekilde aklını başına alarak salı günkü maçta skoru değiştirmesidir umarım olur.Efes hem takımıyla hemde destekçileriyle kaliteli bir takım dolayısıyla küfür etmeleri beklenemez edilmemeli adı spor başlığı altında yer alıyorsa bunun içine çirkefliği dengesizliği sokmanın bir anlamı yok bu tip tavırları yapanlarıda kınıyorum bende susup izlemeyi tercih edenlerdenim ama gaza gelirsem tezahurat yaparım bu çok doğal gelmişken kuzu gibide durulmaz ama tabi o kişinin kendi tercihi rakip takım taraftarı Engin Atamana küfür ediyor efesliler uyuyor diyorsun katılmıyorum ne yapsınlar çıkışta dalsınlar mı onlar oyuna gelmemişlerdir kimseninde kimsenin antrenörüne küfür etmeye hakkı yok...bu arada yazını okumak bana zevk verdi fakat sevgili Deniz yazıyı büyük harflerle yazman gözümü baya yordu sonunu getirince bir oh çektim...Seyhan

Alper dedi ki...

Arkadaşlar nasıl ki biz yazılarımız yazarken rahat bir okuma için noktalamaya dikkat ediyorsak, uzun yorumlarınız için sizler de dikkat edebilirseniz herkes için rahat bir okuma sağlanmış olur. Dümdüz, noktasız, virgülsüz bir paragraf okumak insanı çok yoruyor.

Teşekkürler :)

Redvidigal dedi ki...

Alper strese girdim ne güzel özgür özgür yorum yazıyodum noktasız,virgülsüz:)Aslında Deniz objektif ve çok değerli bilgiler aktarmış,biraz gözlerim yoruldu ama keyifle okudum.Kabul etmek gerekirki basketbol denince akla gelen ilk takım Efestir.Efes'in kapanma ihtimalini düşünmek bile istemiyorum.Seyhan zaten bu maçın böyle olacağını bekliyorduk ama disiplinden kopup üçlük derdine düşünce kaybettik.Halbuki pota altında Oğuz gayet iyiydi hücumda.Ayrıca çok sevdiğim Emir çok fazla kahraman olmanın peşine düştü oysa sayıdan ziyade pas olayına girince enfes asistler yapmıştı.3. maç çok önemli bakalım neler olacak.

Adsız dedi ki...

Alper bey çok haklısınız bu konuda bende üzerime düşeni yapacağım.Dikkat ettim son yazımda bende direk bir şekilde yazmışım ne nokta ne virgül var.Herhalde bu biraz çabuk yazmaktan oluyor...Yada en felaketi takmıyoruz noktayı virgülü lisedeki edebiyat hocam böyle yazdığımı görse kadın kalp krizi geçirirdi herhalde xd...Seyhan

deniz dedi ki...

bende büyük yazıyla yazdığım için özür dilerim gözlerinizin yorulacağını hiç tahmin etmedim benim tahminlerimde aslında teker teker ortaya çıkıyor daha seri 1-1 ama efesin oyunu gerçekten muazzam ben koyu bir fenerbahçeliyim biri bana aylık 10 milyar maaş verip maç yorumculuğu yaptırsa kabül etmem çünkü fenerbahçenin yenildi her maç ağlıyorum canlı yayında da ağlamak hiç istemem.geçen sene fenerbahçe seride geçildiğinde öyle bir ağladım ki annem bile durduramadı beni ben 12 yaşında bir çocuğum 2 sene önce basketbol izlemeye başladım ntvdeydi o zaman sonra basketbol için spormax kanalını ayda 10 milyona satın aldık tabi üst üste gelen şampiyonluklar o sene efese yenilince basketbolu çözdüm şimdi efese yenilince sadece gözlerim yaşarıyor bütün euroleague maçlarını seyrediyorum kadıköyde trabzona karşı biletler çıkar çıkmaz aldım zorlukla o maçta şampiyonluğu kaçırdıktan sonra futbolu da çözdüm sporda yenmek te var yenilmekte ama dün istatistik raporlarına baktığımda fb 61 hücumda 29 üçlük denemesi gerçekten komik buna rağmen alınan 64 sayı fenerbahçe ülkerin iyi bir takım olduğunu gösteriyor son 5 dakikaya 2 sayı önde girmemiz ilk çeyrekten sonra 17 sayıdan gelmemiz çoğu oteriteye göre maçı fbnin alacağını gösteriyordu ama ben hiç öyle düşünmedim oyuncuların yorulması efesin yorulmayan oyuncularına karşı direnç gösterememesi efesi 7 sayı öne geçirdi fb arada üçlükler bulsada efes ermal ve kerem tunçeriyle sayıllar buldu.ukic hücum süresi başlıyalı 1 saniye bile olmadan attığı saçma üçlükten sonra efsin akıllı bir galibiyet aldığını düşündüm bunda ergin ataman faktörü çok etkiliydi geçen sene tanjevic vidmarı efesle oynanan 6 maçtada ilk 4 dakikada oynatıp çıkarıyordu sadece oynattım demesi için maçtan önce ertuğrul koçada aynı direktifi verdi bundan eminim çünkü fb attığı 8 sayının 5 ini vidmar attı niye çıksın ki kaldıki vidmar döndüğünden beri 15 dakikadan aşağı süre almadı kaya ilk maça göre harika oynadı %58 isabetle çok iyi oğuz savaş attığı 12 sayıyla fbyi ayakta tuttu ukic 10 kinsey 14 sayı attı ilk maçın yıldızı mirsad 2 sayıyla hayal kırıklığı yarattı ama kaşı açılmıştı preldzic 8 sayı attı ama attığı bir üçlük vardı ki çok iyiydi preldzic neden hep 10 dakika civarında süre alıyor anlamadım bu arada efes taraftarının bursa ve trabzon diye slogan atması hiç hoş değildi maçın sürprizi bence bitime 4 dakika kala fener taraftarıyla birlikta salonu terk eden efeslilerdi efesli taraftarların yerinde olmak isterdim maç sonunda o coşkuyu yaşamak kulübüze dokundurtmayız diyen efes pilsenlilerin hoş davranışı fenerbahçe karşıtı sloganlarla gölgelendi ermalın 8 sayısına rağmen eski ermal olduğunu düşünmüyorum birde kakiousizin neden gittiğini paylaşırmısınız lütfen tamam rakocevic geldi ama birde hangi kulübe gitti biliyorsanız lütfen söyleyin nachbar 10 sayı attı ama üst üste 3 üçlüğü çok iyiydi kinseyi çok beğendim thornton 11 sayı attı ama 4 boş üçlükten yararlanamadı shumpert eski serideki o mithiş performansını gösteremedi ama yararlı 7 sayı attı oğuz savaş çok iyiydi greer sayı atamadı ve bu maçların adamı olmadığını kanıtladı efes enfesti ama efes pilsenli taraftarlar kabül edin 6 sayı atmasına rağmen maçın yıldızı damir mrsicdi kaptan veda sezonunda bir sezon boyuca toplamda 40 dakikayı bile aşamasada bu yaşta muazzam oynuyor asistleri ribandları türkiyenin en iyi dış şutörlerinden biri maç kopmuşken ukic aradan yürüyerek turnikesi nbayi hatırlattı bana tam bir euroleague maçı gibiydi her satırda söylediğim gibi efes çok güzel oynadı haklı bir şekilde kazandı bana deselerki fb seriyi hiç oynamdan 4-0 alsın mı ben haır derdim çünkü efes pilsen mutlaka hak ederdi

Redvidigal dedi ki...

Denizcim basketbola olan bu ilgin,ayrıca bu yaşta olan bir gence göre bu bilgi düzeyin beni çok mutlu etti:)

Adsız dedi ki...

Açıkçası şaşkınlığımı gizleyemeyeceğim Deniz bravo diyorum boşuna dememişler akıl yaşta değil baştadır diye öpüldün canım kardeşim...Seyhan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails