Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

18 Mayıs 2010 Salı

STEAM! – Yoksa siz hala annenizin korsan oyunlarını mı kullanıyorsunuz ?



Emeğe saygının sadece korsan kültür ürünlerinin (film,müzik, oyun) paylaşıldığı forum ortamlarında görüldüğü bir ülke de yaşasak da, bugün oyun dağıtım ağında devrim yapmış bir yazılımdan bahsedeceğim sizlere. Adı STEAM! Evet sadece STEAM.


Daha önce Erdi arkadaşımızın bahsettiği ve bilgisayar oyunlarıyla uzaktan yakından alakalı her ademoğlunun adını bileceği HALF-life adlı oyunun yapımcılığını üstlenen Valve tarafından kuruldu bu platform. Başlangıçta kuruluş amacı sadece Counter Strike adlı oyunun güncellemelerini adam akıllı bir sistem üzerinden kontrol etmekti. Derken Steam fikri yavaş yavaş genişledi ve bugün 25 milyon kullanıcısı ile internet üzerinden kredi kartınız ya da farklı ödeme sistemleriyle oyun alabileceğiniz koca bir markete dönüştü.


Tabii ki iş sadece oyun satmakla bitmiyor. Satışı herkes yapıyor. İşin güzel tarafı Steam üzerinden aldığınız her oyun, sorunsuz çalışmakla beraber, oyun için çıkan herhangi bir yamayı, güncellemeyi Steam sizin için anında çekiyor ve uygular. Artık oyun kurmayı bile unuttum diyebilirim. Peki nasıl oluyor da, kutusuz, dvdsiz kuruyoruz oyunlarımızı? Parayı ödüyoruz, ve o oyun artık her daim hesabımızda, istediğimiz herhangi bir bilgisayardan kurabileceğimiz bir oyun haline geliyor, internet bağlantısına sahip olduğumuz her yerde oyunu steam üzerinden “download” ediyoruz ve sadece oyun simgesine çift tıklamak kalıyor.Steam’in bir de msn gibi bir friend’s list kısmı var. Burada arkadaşlarınızla oyun esnasında dahi sohbet edebilir , tek bir tıkla arkadaşınızın oyununa dahil olabilirsiniz.


Steam’in en güzel yanı ise her hafta içi ve her hafta sonu yaptığı kampanyalar. Bu kampanyalar dahilinde oyunlara öyle güzel indirimler geliyor ki korsan oyundan kendinizi yavaş yavaş kopardığınızı hissediyorsunuz. Mesela ben Street Fighter IV’ü sadece 15 TL’ye aldım. Bugün 15 ya da 20 lira bir restoranda yiyeceğiniz yemekten ya da sinemada izleyeceğiniz bir filmden daha fazla tutan bir bedel değil. Üstüne üstlük ülkemiz üzerinden oyun satışı ne kadar çok gerçekleşirse, bugün bizlerin oyunlara yaptıkları Türkçe yamalar yerine, yapımcılar tarafından oyunun içine bizzat eklenecek Türkçe dil desteğini görme ihtimalimiz o kadar artacaktır. ( Bknz. TRINE)


Biliyorum, 3 liraya alabilecekken neden 15 TL vereyim diyen zihniyetler hala çıkacaktır illa ki. Ama o verdiğiniz 3 lira’nın hırsızlık yapmak için ödediğiniz bir bedel olduğunu ve yapımcıların cebine gidip de daha iyi oyunlar ve daha iyi hizmet almanız anlamına gelen 15 TL’den çok daha zararlı bir karşılığa tekabül ettiğini de aklınızdan çıkarmayın. Aynı zamanda korsan aldığınız bir oyunun, ONLINE hizmetlerinden yararlanamayacaksınız da.


Sonuç olarak Steam oyunculuk adına ve oyuncuları birleştirmek adına yapılmış ve yapılacak en güzel şey. Mesela bugün Ufuk Çağdaş Erdem adlı yazarımızın Steam hesabı olsaydı, STREET FIGHTER’da görülmemiş hesabımızı çoktan görecek ve zafer marşlarını şu an için söylüyor olacaktım. Bana kalırsa hemen şimdi STEAM’i kurun ve bir gezinin. İlla ki ilginizi çekecek bir oyun ve o oyuna dair çok güzel bir fiyat göreceksinizdir.


Orijinal kullanalım, hırsızlığa alet olmayalım!


ALPER KURT

15 yorum:

Redvidigal dedi ki...

Artık Ufuk'la kapışın:)

sesver dedi ki...

Ufuk yine kazanır bence favorim:))

Redvidigal dedi ki...

Bana da öyle geliyor.Ufuk PES oynarken yaptığını yapar.Önce Alper'in psikolojisini bozar sonra Alper'i yener:D

Alper dedi ki...

:)

E ufuk sen benim elime düşersin bir gün. Milletin ağzına sakız olduk kendi elimizle :p

Valla şu Street Fighter indirime girsin, ben Ufuk'a kendi elimle steam hesabı açıp, Street Fighter hediye edeceğim.

Adsız dedi ki...

Street Fighter'da da oyuncuları editleyebiliyor muyuz Redvidigal ;) ? pes5 milan - stam .... :)

Alper dedi ki...

Dur sen dur, onun üzerine de yazacağım aklımda merak etme :) efsanedir o edit olayı, şaşacaksınız okuyunca ... :D BU adsız kimdir bilmiyorum gerçi ama, olaydan baya bir haberdar.

Redvidigal dedi ki...

Adsız kötü oldu bu ya:D Alper neler yazacan merak ettim:)

mkiziltoprak1 dedi ki...

giriş yapmamışım abi az önce redvidigal'in kuzeniyim . nesi kötü abi ? :)

Redvidigal dedi ki...

Mehmet bu editlemiyi hatırlattığına göre olayı gayet iyi biliyon:)Brn Alper'in bunu nasıl yazacağını merak ediyorum:)Benim temiz olan Pes sicileme toz kondurmaz umarım:D

mkiziltoprak1 dedi ki...

yazıyı bekliyoruz Alper Abi'nin hoş anlatımı ile :)

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Valla Alpercim ben Steam falan bilmem ben adamı yenerim o kadar:)) Ama bana Street Fighter indirip hediye edecek olmana cok sevindim bekliyorum sabırsızlıkla:))) Yalnız bu sefer Blanka'yı almayacağım sana karşı Chun Li de yeter seni yenmeye:)) Blanka'yı yormayalım :)) Bu arada oyuncu editleme olayında ne yazacağını anladım ama sadece senin yazacağın sey değil başka seyler de var Redvidigal bilir:))

Redvidigal dedi ki...

Alper bildiklerini yazsın eksik kalanları ben tamamlayacağım:)

Alper dedi ki...

Abicim o gece olup da benim bilmediğim ne var onu merak ediyorum :D Dökülün bakayım.

Unknown dedi ki...

benim bildiklerim bu kadar gerisi de dökülecek gibi zaten bilenler tarafından:) ??

Redvidigal dedi ki...

Alper hele sen anlatta bakalım neler biliyosun:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails