Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

15 Nisan 2010 Perşembe

FENER VUR VUR VUR, ŞAMPİYONLUK GELİYOR


  Voleybolla pek arası olmayan bendeniz bu iki hafta içinde voleybol hastası olup çıktım. Kafamda birebir temasın olmadığı sporlara karşı hep bir önyargım vardır. Fakat bu önyargım özellikle İndesit Avrupa Bayanlar Şampiyonlar ligindeki unutulmaz Cannes ve Bergamo maçlarından sonra değişti ve Voleybol oldukça heyecanlı bir spormuş gerçeğini kabul ettim. Artık Fenerbahçe’nin voleybol maçlarının yayın saatleri algıda seçicilik misali dikkatimi çeker oldu.
 Türkiye Kupası 1. maçında Fenerbahçe Acıbadem’in ilk defa mağlup olması, özelliklede 2–0 geriden gelip Fenerbahçe Acıbadem’i mağlup eden bir takımın Türkiye’de olabileceğini tahmin etmiyordum. V.B.G.S. T.T bu galibiyetini birazda Sarı Meleklerin mental ve fiziksel yorgunluğuna bağlamıştım. Merakla rövanş maçını beklemeye koyuldum. Saatler 18-30’u gösterdiğinde, Ntvspor karşısında yerimi aldım. İlk iki set benim Fenerbahçe Acıbadem’in yorgunluğundan dolayı ilk maçı kaybettiğini doğrularcasına çok rahat bir şekilde Sarı Melekler lehine sonuçlandı. Artık 3. seti de alır kupayı kazanırız diyordum. Derken İtalyan Antrenörün doğru tercihleri ile savunma direncini arttıran V.B.G.S. T.T, Neslihan önderliğinde çok rahat bir şekilde 3. seti aldı. Kafamda acaba sorusu canlandı. Malum ilk maçı 2-0’dan kaybetmiştik.4.set bana bu korkumun yersiz olduğunu gösterircesine Fenerbahçe’nin çok rahat götürdüğü bir set olarak ilerliyordu.20’li sayılara 4–5 sayı önde girdiğimizden dolayı artık bu iş bitti derken V.B.G.S. T.T geri geldi ve seti 26–24 kazandı. Artık korkularım gerçeğe dönüşüyordu. Acaba ilk maçın kopyası mı olacak diyordum. Rakip hem geriden gelip ritim yakalamış hem de geçen maçta vermiş olduğu mesajında ne kadar ciddi olduklarını göstermişlerdi. Özellikle Eda’nın yüzünde gördüğüm tedirginlik beni daha da korkuttu. Bu korkularla başlayan 5. set gergin bir şekilde devam ediyordu. Derken süper starlaımız olan Gamova ve Nati ile toparlanıp seti 15–12 kazanıp durumu 3–2 yaptık. Ben acaba averajı mı bakacaklar derken, spiker Mehmet Sevinç hayatımda ilk kez duyacağım Altın Set tabirini kullandı. Yani maçın kaderini bu ekstra set belirleyecekti. Oldukça gergin geçmesini beklediğim set moral olarak tükenmiş olan V.B.G.S. T.T’nin kötü savunması ve Fenerbahçe Acıbademli oyuncuların güzel oyunlarıyla 15–5 bitti. Böylece Türkiye kupasının sahibi Fenerbahçe Acıbadem oldu. Rakibi V.B.G.S. T.T ise ne kadar tehlikeli bir takım olduğunu tekrardan gösterdi. Bakalım bu iki takım Finallerde buluşabilecek mi?

                 GÖZÜME ÇARPANLAR

1-Voleybolda gözüme çarpan en önemli özellikle servisin ne kadar önemli olduğu. Mesela rakip takımın manşeti en zayıf olan oyuncu bilinip hep onun üzerine oynanılıyor servislerde. Bu anlamda Türk oyuncularımızdan olan Eda servisleri çok iyi kullanan voleybolcumuz. Onun kullandığı servislerle art arda 7 sayı bile aldığımız oldu böylesi zorlu bir karşılaşmada. İşin savunma tarafında ise çok zorlandık. Zaten bu zafiyetimiz bizim şu anda Avrupa Şampiyonun olmamamızın sebebi.

2-Fenerbahçe Acıbadem’in benche mutlaka smaçör takviyesi yapması lazım, çünkü böylesi uzun süren karşılaşmalarda Nati ve Gamova yorulunca hücumda tıkanıyoruz. Yıllardır Fenerbahçe’de oynayan Seda bu işi tam olarak yapamıyor. Hücum hattının zayıf halkası oluyor. Aslında tribünlerle gerginlik yaşamasına rağmen Neslihan bu anlamda tam biçilmiş kaftan.

3-Tribünlerin “Fener vur vur vur, şampiyonluk geliyor” tezahüratları maçın en güzel anlarıydı benim için. Özellikle futbolda Gençlerbirliği maçında “Fener gol gol gol, şampiyonluk gidiyor”tezahüratları benim içimi burkmuştu.5 dakikada değişir bütün işler hesabı Beşiktaş’ı yenmemiz kaydıyla şampiyonluğun en büyük adayı olacağız 
4-. Bu yıl kupada da finaldeyiz futbolda. Öylesi zor ve garip bir dönemdeyiz ki sezonu 2 kupa ile kapatıp zirvede olabiliriz. İki kupada hüsran yaşayıp üzülüp dururuz.

REDVIDIGAL

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Sn Redvidigal yazınızı merakla okudum demem o ki voleybola ilginizin artmasını sarı meleklere mi borçluyuz acaba? biliyoruz ki son olarak avrupa 2.si olmuşlardı.Voleybol köküne inildiğinde çok zevkli ve izleyene haz veren bir spordur.Bu konuda yazı yazmanız beni sevindirdi fakat bunun sürekliliğinden pek emin değilim eğer olacaksa lütfen hurilerin yanında nurileride görün (yani erkek voleybol takımlarını) eğer izlediyseniz görmüşsünüzdür ki bana göre onlarda bayanlara nazaran hız ve heyecan hat safadadır.Saygılarımla...

Redvidigal dedi ki...

Öncelikle yorumunuz için teşekkürler.Aslında bilgisayarımla ilgili problem olmasaydı,Erkek Voleybol takımının Ziraat Bankası ile olan final serisindende bahsedecektim.Özellikle her maçın 5 sete uzaması,mücadelenin kıran kırana olması beni inanılmaz heyacanlandırıyor.Öyle ki bazen set sayılarına geldikleri zaman heyecandan kanal değiştiriyorum.Fenerbahçe Erkek takımında da gördüğüm Arslan ekşi gerçeği bana her takımda mutlaka canla başla mücadele edecek,o renklere aşık olacak oyuncuların ne kadar önemli olduğunu gösterdi.Mesala oyun aleyhimize ilerlediği zamanlarda Arslan'ın takımı toparlayıp nasıl maça ortak ettiğini ilk maçta 2-0 geriden gelip maçı almamızla gördüm.Aynı şekilde bütün branşlarda böyle renklere aşık oyunculara ihtiyacımız var.Bayan Voleybolda bu işi Eda çok iyi yapıyor.Bayan basketbolda Birsel ve Esmeral keza Erkek takımında Ömer Onan.

Çan çin çon dedi ki...

Bu bilgisayarlarda da hep bir problem oluyor zaten.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails