Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

1 Nisan 2010 Perşembe

Haislip Sen Bizim Her Şeyimizsin...



       Bunca yıllık basketbol aşığı bir insan olarak yıllar yılı beklediğim o yumruğu Mirsad denen basketbolcu bozuntusuna atan Haislip'i ve o anları hatırlayalım istedim..Yıllar yılı şovenist ve artist tavırlarıyla belki en yakınlarını bile kendisinden tiksindiren Mirsad o yumruğu o kadar haketmişti ki o yumruğu ağır çekimde tekrar izlediğimde bir cennet kuşu kadar hafiflemiştim..Belki okuyanlar sen nasıl basketbolseversin be kardeşim nerde centilmenlik nerde basketbol falan diyebilirler fakat ne yapayım yani içimden geçenler bu her ne kadar bazıları yadırgasa bile..En sevmediğim basketbolcu daha doğrusu sporcu tipi olan Mirsad'ı sanırım anlatmama gerek yok..Milli takımdaki iki başlılık ve kavgaların başlangıcındaki adam olan Mirsad Türkcan'dır dersem bu bile yeter sanırım anlatmaya Mirsad denen basketbolcuyu..

       O maçı daha dün gibi hatırlıyorum..Aslında o pozisyonda Mirsad her zamanki gibi ben çirkefliğimi yaparım ve her zamanki gibi bu yaptıklarım ve söylediklerim yanıma kar kalır diye düşünmüştü..O tip klasik şovenist basketbolcuların mentalitesinde bir de şu vardır ben Türküm burası Türkiye seyirciler benden yana vsvs diyerek her türlü yamuğu ve yanlışı yapabileceklerini düşünürler..Ama işte bir Allah'ın aslanı Marcus Haislip çıkar sana dersini hem de eze eze verir..Pozisyonu NTV yayınında değerlendiren taraflı spiker Murat Murathanoğlu ile tarafsız yorumcu Kaan Kural'ı izlerken Murathanoğlu'na bir kez daha teessüflerimi gönderdim..Biliyoruz ki Murathanoğlu Fenerbahçeli'dir ve belki de Mirsad ile cok yakın ilişkileri falan vardır..Fakat tarafsız bir spikerin yapması gereken şey gördüğü pozisyonu objektif bir şekilde değerlendirmektir..Gerçi Murathanoğlu objektif değerlendirmese ne olur ki Haislip Kaan Kural'ın da dediği gibi basketbol sahalarındaki en net Sağ Direk yumruğu atarak Mirsad'ı nakavt etmişti..Gerçi o anda Kambala o pozisyonun içinde olmasaydı Haislip muhtemelen Mirsad'ı boğazlayıp oracıkta öldürebilirdi..Aynı zamanda bir boksör de olan Kambala dışında o sahada o anda Haislip'i durduracak başka hiç kimse yoktu..Yani Mirsad Kambala'ya hayatını borçlu ve o anda Kambala'nın o pozisyonun içinde olduğu için de Allaha bir dua etmesi gerekir diye düşünüyorum..Op pozisyonda yine Murathanoğlu diyor ki Haislip Kambala'ya bir teşekkür borçlu falan diyor..Yahu adamın gözü alacağı cezayı mı görüyor veya düşünüyor bıraksan öldürecek..Asıl Kambala'ya teşekkür borcu olan kişi Mirsad olmalıdır..Pozisyonun suçlusunun kim olduğunu da Kaan Kural ''Olağan şüpheli Mirsad'' diyerek zaten net bir şekilde ortaya koymuş..

       Pozisyonun içinde gezinen küçük maçların büyük oyuncusu çakma delikanlı İbrahim Kutluay da var izlediğimiz gibi..Önce Kutluay'a yumruğu gösteriyor zaten göstermesi de İbrahim'in tırsıp oradan kaçmasına yetiyor..Yürek ister orda araya girmek..O yürek de İbrahim'de yok zaten..

       Görüntülerde yine Murat Murathanoğlu'nun sözlerinden birine takıldım..Murathanoğlu diyor ki ''Hayatımda hiç bir boks maçını baştan sona kadar izlemedim'' Ben ise o her şeyi hatırlayan hafızamı çalıştırdığım zaman aklıma bir şey geliyor..Sene 98-99-00 li yıllar ve o dönemde İsmet Badem ile birlikte Cine 5 'de Efes Pilsen'in Euroleague maçlarını anlatırdı Murathanoğlu..Yine o dönemde Cine 5 dünyadaki en önemli boks maçlarını canlı yayınlıyordu ve şifreli kanal olduğu için bu maçların her fırsatta reklamını yaptırıyordu..Özellikle de Efes Pilsen'in maçlarında sürekli Murat Murathanoğlu ile İsmet Badem o dönemki boks maçlarının reklamını basketbol maçları sırasında yaparlardı ve bu maçlar üzerine konusurlardı hatta iddalaşırlardı..Hatta Lennox Lewis-Evander Hollyfield ağırsılet kemer birleştirme maçlarından çok sık bahsetmişlerdi..Berabere biten ilk maçın ardından ''Ne maçtı be, Lennox'un hakkı yendi, rövanşı da kaçırmayacağım izleyeceğim'' türünden sözler ettiklerini daha dün gibi hatırlıyorum..Demek ki Kemal Sunal'ın 100 Numaralı Adam filmindeki gibi reklamını yaptıkları ve kullandıkları veya izlediklerini söyledikleri şeyleri gerçekten kullanmıyor veya izlemiyorlarmış..Lennox-Evander kapışmasının ikincisi için İsmet Badem ile iddaya girdiklerini de hatırlıyorum..Neyse aradan geçmiş 12 sene ve benim hafızam bunları hatırlıyor ben de sizlere hatırlatayım istedim..İsterseniz Murat Murathanoğlu'nun İsmet Badem ile neden kavga ettiklerini de ayrıntılı olarak bir sonraki sefere yazalım...

9 yorum:

Redvidigal dedi ki...

Mirsad'ın hırsı amenna ona sözüm yok ama bir oyuncunun her hareketi tribünlere olur mu??Ben takım arkadaşını bile tribünlere satabilecek oyuncuları sewmem.Üstüne Efes ile anlaşıp,Fenerbahce'de kalmsaını hala hazzedemedim.

Alper Kurt dedi ki...

Ufuk yazılarındaki samimi uslüp alkışlanacak derecede. Yalnız yazılarının bu derece etkili olmasındaki en önemli etken bana kalırsa "küçük detaylar"ı bu kadar güzel yakalaman. :)

Tebrikler

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Teşekkürler Alpercim..İddaa işi yolunda gitmiyor sanırım ama vazgeçme biliyorsun azimle şey yapan hikayesini:))

Alper Kurt dedi ki...

valla tosunum arada düşük ganyanlı kuponlarla zararımızı çıkarıyoruz da kazanamadık :D gerçi amaç kazanmak değil de, o tadı hissetmek.

Adsız dedi ki...

Valla benimde yağlarım erimişti o yumrukta ne güzel patlatmıştı çirkef adama :)

agopist dedi ki...

Öyle vurulmaz böyle vurulur demişti. Aslında aynısından bi tane de Rasim'e lazım:)

Adsız dedi ki...

Hocam ellerine sağlık yaaa,, tam içimden geçenleri dile getirmişsin. Benim içimin yağları o sağ direk ten sonra bir de senin keskin klavyenle eridi :) tam benlik tanımlamalar ve tespitler, hele hele o adını bile ağzıma almak istemediğim genetik çöplük hakkında söylediklerin mükemmel keyifli :)
Önce adam olacaksın, sonra sporcu olacaksın, en sonunda basketbolcu olacaksın...
Sokak süprüntüsü gibi avuç içiyle kalleşçe yumruk atılmaz tribünlere oynamak için diyor HAISLIP,, yaaaa NASİP deyip İbo ya acıyor önce, sonra ultiyi çekiyor pisliğe.... hele hele o son sahnedeki geri geri kaçış sahneleri yok muuuuuuuu, erkek gibi dayak bile yiyemiyorsun dedirtmiyor mu beyler :)


Papi

Redvidigal dedi ki...

Papi tam olarak içini dökkmüşsün bu yorumda

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Teşekkürler Papi..Duygularına tercüman olduğum için sevindim..Son sözünü çok beğendim erkek gibi dayak bile yiyemiyor :)) Dayak yemenin de bir adabı var kesinlikle katılıyorum..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails