Birinciysen birincisindir , ikinciysen hiçbir şey...

19 Nisan 2010 Pazartesi

STREET FIGHTER VE KAPANMAMIŞ BİR HESAP ÜZERİNE




UFUK VS ALPER
FIGHT!


Efendim biliyorum çok geç bir yazı oldu ama ben oyunla tanışalı iki ayı bile geçmediği için ancak sindirebildim oyunu. 90’ların çocuklarından o karanlık, sigara dumanı altında, her an polis baskını korkusuyla atari salonlarında Strit Faytır oynamayan biri varsa beri gelsin. Meşe odunum hazır. Diğerleri yazıyı okumaya devam edebilir.


4. sınıftayım, evimizin tam altında camlarına siyah film bant çekilmiş, kırmızı kırmızı şeritleri olan karanlık bir mekan var. İçeriden dep dep duken, aduket, ve şoryuken sesleri yükselmekte fakat ben aile korkusundan kapısını dahi açıp içeri bakamamaktayım. Derken bir gün o zamanın parasıyla kaç lira hatırlamıyorum ama muhtemelen 5000 lira ile ekmeye yollanmışım ve sıkı sıkı da paranın üstünü eve getirmem için tembihlenmişim. Akşam ezanı okunuyor. Bilirisiniz akşam ezanı biz 90’ların çocukları için sur borusu gibi bir şeydi, eve dönmek için bir işaret. Tam o gizemli karanlık mekanın önünden geçiyorum ki bir anda kapısı açılıyor ve gözlerim karanlığın içinden parıldayan kırmızı bir street fighter konsoluna takılıyor. Elimde ekmek, cebimde bir miktar para içeri giriyorum. Önce bir izliyorum olup biteni. Kocaman abinin biri ( ben o zaman da şimdiki gibi kısa olduğumdan bana kocaman gelmişti konsolun başındaki insan, benden büyük de olmayabilir tabi :D) kol gibi bir şeyi tutmuş, ağzının kenarında dumanı tüten bir sigara kolu çevirip çevirip düğmelere basıyor. Karşısında ki adama vurdukça da “ Al amuğa goduğum, al amuğa goduğum diye” sigarasını düşürmeden küfür mırıldanıyor. Ben saftrik bir şekilde “Ben de oynayabilir miyim?” diye yaklaştım tabi abiye, o da bana hiç istifini bozmadan, “La bi sigtir git” dedi. Derken makinelere atılan jetonları fark etmem, cebimdeki parayla jeton alıp, o jetonlarıN tümünü Sigaralı Abi’nin karşısında, somun ekmek atari ekranın ön tarafında, “Al amuğa goduğum” nidalarıyla kaybetmem sanırım sadece 120 saniye sürdü. Sonra kulağımda bir sızıyla ve akabinde hala nasıl vurduğunu anlayamadığım bir tokatla birlikte kulağım çınlayarak kendimi babamla yemek sofrasında buldum.


Bu benim üniversite 2. Sınıfa kadar oynadığım ilk ve son Street Fighter oyunuydu. Üniversite 2. Sınıfta sitemizin kurucusu ve yazarı olan Ufuk Çağdaş Erdem ile birlikte bir arkadaşımızın evine giderken, ara sokakta yine aynı karanlık mekan ve yine aynı dep dep duken seslerini duymamla kendimi bir anda konsolun başında Ufuk’a karşı jeton atarken buldum. Yanımda yine uzun bir arkadaş vardı, ama bu kez kulağımı çekecek ve bana “La bi sigtir git” diyecek birileri yoktu. Kendime güveniyordum. Ufuk uzun abi olabilirdi belki ama ben de küçük dev adamdım. Jetonlar atıldı, Sagat’ı seçtim. Ufuk ise Blanka’yı. Heyhat, beni o makinenin başında bir kez küçük düşüren kader, bana ikinci kez de acımayacaktı. Ufuk efendi sportmenlik dışı davranmış ve Blanka’nın elektrik veren hareketine abanmıştı. Sagat’ın bir Tiger Shot hareketiyle kesilecek bu harekete ben malak gibi Ufuk’a yumruk atmakla karşılık verdim. Sonuç, 3 maçın yarısında salonu terk edip kendini arkadaşınının yemek masasında bulan bir küçük dev adam. Ufuk sonradan teşrif etti soframıza ve o konu bir daha açılmadı.


Sene 2010, Street Fighter 4 nihayetinde bilgisayarlarımıza uğradı ve internet üzerinden dilediğiniz rakibe karşı oynamanızı sağlayacak yepyeni bir görünüm ve bildiğiniz tüm eski oynanış tadıyla geri döndü.


BURADAN UFUK ÇAĞDAŞ ERDEM’E MEYDAN OKUYORUM! GERÇEK SPORTMEN BİR ELEKTRİĞİN ARKASINA SIĞINMAZ. 6 SENE ÖNCEKİ MÜSABAKANIN RÖVANŞINI YAPALIM! AĞZINI BURNUNU DAĞITMAYA HAZIRIM.
A NEW CHALLENGER HAS ENTERED THE RING!

5 yorum:

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Yav Alpercim gülmekten yemin ediyorum yazıyı zor okudum ama şahane bir yazı olmuş ellerine sağlık:)) Bu yazının üstüne komple bir yazı da ben yazabilirim ama bazı noktalara değineyim.. 1-Street Fighter oynadığımız o yer Bulvar Kebap'ın olduğu muhitte bir yerdeydi:))) 2--Sen benimle başedemeyeceğini halen aradan geçen 7 senede anlayamamış olmana da üzüldüm doğrusu:))) 3- Beni bilen bilir iyi yaptığım şeyi çok fazla tutarım ve sürekli onun üzerine oynarım.Blanka benim çok iyi kullandığım ve bazı özellikleri eğer karşıdaki oyuncu senin gibi acemiyse çok fazla iş görür.. 4-Street Fighter denilince senin o bir defa girip cocuklugunda oynadıgın yerlerden ben çıkmazdım ve cocukluğum o yollarda geçmişti:)) O atari salonlarının en unutulmaz repliği ise şudur ''Kardeş ver yerine devam edeyim jetonun boşa gitmesin'' 5- Yeni çıkan Street Fighter versiyonunu bilmem ama ben eski toprağım oyun yeni de olsa ben adamı yenerim:)))))))) Ağzına eline sağlık KÜÇÜK DEV ADAM :))

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Yav Alpercim gülmekten yemin ediyorum yazıyı zor okudum ama şahane bir yazı olmuş ellerine sağlık:)) Bu yazının üstüne komple bir yazı da ben yazabilirim ama bazı noktalara değineyim.. 1-Street Fighter oynadığımız o yer Bulvar Kebap'ın olduğu muhitte bir yerdeydi:))) 2--Sen benimle başedemeyeceğini halen aradan geçen 7 senede anlayamamış olmana da üzüldüm doğrusu:))) 3- Beni bilen bilir iyi yaptığım şeyi çok fazla tutarım ve sürekli onun üzerine oynarım.Blanka benim çok iyi kullandığım ve bazı özellikleri eğer karşıdaki oyuncu senin gibi acemiyse çok fazla iş görür.. 4-Street Fighter denilince senin o bir defa girip cocuklugunda oynadıgın yerlerden ben çıkmazdım ve cocukluğum o yollarda geçmişti:)) O atari salonlarının en unutulmaz repliği ise şudur ''Kardeş ver yerine devam edeyim jetonun boşa gitmesin'' 5- Yeni çıkan Street Fighter versiyonunu bilmem ama ben eski toprağım oyun yeni de olsa ben adamı yenerim:)))))))) Ağzına eline sağlık KÜÇÜK DEV ADAM :))

Redvidigal dedi ki...

Daha ne maceralarımız var:) en azından Pes muhabbetleri,basket muhabbetleri vs vs bitmez:D.Alper eline sağlık çok güzel olmuş,buna benzer yazılarının devamını diliyorum:)

Adsız dedi ki...

Biz bu tür samimi ve içten yazıları hep Ufuk beyden duymaya alışmıştık ama sizin yazınız da çok güzel olmuş devamını da bekleriz fakat söylemeliyim ki yenilmiş olmayı hazmedememişsiniz nede olsa yenilen pehlivan güreşe doymaz...Bu kez çok hırslı geliyorsunuz bakalım bir sonraki oyunun sonucunu da bizimle paylaşırsanız sevinirim ama benim oyum tecrübeden yana...SEYHAN

Alper Kurt dedi ki...

Ufuk efendi öncelikle teşekkür eder, ikinci olarak da bu kez iddialı olduğumu belirtirim :) Henüz birinci lige çıkamasam da , üçüncü ligi aşıp, 2 ligi de yarılamış bulunmaktayım. Olur da bir gün seni yakalarsam, o verdiğin elektrikleri bir bir ödeteceğim sana :) Şaka bir yana o gece çok kızmış olsam da eğlenmediğimi söyleyemeyeceğim. Dilerim rövanşı bir gün oynayabiliriz.

Seyhan yorumun için teşekkür ederim, bakalım bir sonraki oyun kaç sene sonra olur bilinmez. Aslında steam üzerinden oyunu alabilirsek herşekilde oynarız da. Olur da bir indirim gelirse buradan duyuru yapacağım. Yazılara devam edeceğim inşallah. Teşekkür ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails